پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی مبتنی بر جهان‌بینی است، گفت: بر این اساس وقتی می‌خواهیم سبک زندگی کسی را عوض کنیم در وهله نخست باید جهان‌بینی او را تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با اعضای جامعه فرهنگی قرآنی استان، با تأکید بر توجه و اجرایی کردن آموزه‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: قرآن اعلام کرده من می‌خواهم به شما قوام شخصیتی بدهم تا در همه مسائل با قوام زندگی کرده و روی پای خود بایستید.

وی افزود: پیام قرآن این است که من می‌خواهم به شما قوام فرهنگی اقتصادی، معنوی، اجتماعی، سیاسی و ... بدهم؛ ازاین‌رو باید از دامن قرآن بهره‌ها گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی اقوم و اعلون است؛ یعنی با قوام ترین و متعالی‌ترین جامعه بوده و در همه حوزه‌ها دست برتر را دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس جامعه اسلامی باید در حوزه اقتصاد وابسته به دشمن نبوده و در حوزه فرهنگ متأثر از فرهنگ غرب نباشد؛ زیرا اعلون یعنی جامعه اسلامی در همه میدان‌های انسانی و اجتماعی باید پیشگام باشد.

وی افزود: با منبع عظیم قرآن باید زندگی‌های ما و سبک حیات ما به‌گونه‌ای باشد که زندگی ما معرف اعتقادات و باورهای ما باشد تا سایر جوامع از زندگی ما پی به باور ما ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی مبتنی بر جهان‌بینی است، اضافه کرد: بر این اساس وقتی می‌خواهیم سبک زندگی کسی را عوض کنیم در وهله نخست باید جهان‌بینی او را تغییر دهیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی انسان موفق تربیت می‌کند، ولی سبک زندگی غربی حیوان مرفه به بار می‌آورد؛ از این رو باید تلاش کنیم ضمن برشمردن مضرات سبک زندگی غربی، در پی تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه باشیم که این در زمره رسالت های فعالان قرآنی و فرهنگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha