جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491256
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
شبستان

حوزه/ در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، طی آئینی صبح امروز شبستان جدید مسجد تاریخی امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین و مردم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، طی آئینی صبح امروز شبستان جدید مسجد تاریخی امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر  بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و  جمعی از مسئولین و مردم  افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این آئین، با اشاره به تاریخ باشکوه و مبارزات ضد استعماری منطقه ریشهر با پرتغالی ها در سال 913 هجری قمری، اظهار کرد: افتخار مردم ریشهر این است که اولین مکان و مردمی هستید که در خلیج فارس مبارزه ضد استعماری را شروع کردید.

وی با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر قدمتی تاریخی دارد، افزود: خیلی خوشحالم که این مسجد که یکی از قدیمی ترین مساجد جنوب ایران و میراث ارزشمندی برای استان هست، به دست شما مردم عزیز به این شکل زیبا و با رعایت تمامی شاخص های معماری اسلامی، بازسازی شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه، این کار خیر کار بزرگی است که برای شما می ماند، تصریح کرد: به گفته خداوند تنها کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که ایمان بالایی دارند و همین آباد کردن مساجد، توشه ای است که برای خودشان در قیامت می اندوزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به نواقص موجود در مسجد، خاطر نشان کرد: مسجد اکنون بنای خیلی خوبی دارد، اما نواقصی نیز دارد و همینطور که تا اینجا پیش رفته، خود خداوند کمک کرده و نواقص موجود را نیز برطرف می کند.

لازم به ذکر است این شبستان با مساحت 220 متر مربع و با بودجه 550 میلیون تومان با تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و هنر معماران اصفهانی، طی مدت زمان 4 سال و 7 ماه با همت خیرین و اهالی این محله ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha