جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعزام مبلغ، تقویت برنامه های قرآنی و رونق فعالیت های مساجد را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران به برنامه های دینی، فرهنگی و تبلیغی این سازمان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغ، ساماندهی و تقویت جلسات تفسیر قرآن و همچنین رونق برنامه های دینی در مساجد از جمله مهم ترین فعالیت های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این که ساماندهی برنامه های تبلیغی در ماه مبارک رمضان همواره جزء اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی در این ماه با فضیلت بوده است، افزود: در همین راستا بیش از دو هزار و 800 مبلغ دینی بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور این مبلغان دینی در مساجد و مناطق شهری و روستایی رونق برنامه های فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حضور مستمر روحانیت در سطح مساجد و تکایا زمینه ساز احیاء برنامه های دینی و معنوی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که برگزاری جلسات و نشست های قرآنی در سطح استان نیز در طول ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: در همین راستا بیش از 50 جلسه تفسیر قرآن از سوی علما و روحانیان استان در سطح شهرستان ها برگزار می شود که در ماه ضیافت الهی رونق بیشتری به خود خواهند گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن کریم بر قلب پیامبر گرامی اسلام معرفی کرد و گفت: باید در این ماه با فضیلت علاوه بر انس با کلام الهی، مفاهیم ناب و انسان ساز آن را در همه بخش های زندگی خود نهادینه کنیم.

وی با بیان این که مساجد در ماه مبارک رمضان باید احیاء شوند و این وظیفه روحانیت و مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعزام هایی که به همه مناطق استان صورت گرفته، روحانیت وظیفه دارد در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های متنوع دینی، معنوی و فرهنگی زمینه تقویت حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را فراهم کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه های دینی برای رشد ارزش های الهی و معنوی در اسلام است، تصریح کرد: حضور روحانیت در سطح مساجد و همچنین مدیریت صحیح این اماکن مهم دینی می تواند آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه در پی داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه برخی مساجد ما در استان به دلیل عدم حضور روحانی هیچ رونقی ندارند، بیان داشت: حضور مستمر و با برنامه روحانیت موجب رونق مساجد خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که همه لحظات ماه مبارک رمضان سرشار از عطر معنوی است، خاطرنشان کرد: باید اعمال و رفتار ما در این ماه با فضیلت به گونه ای باشد که تا در پایان ماه در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشیم.

وی با بیان این که انسان در سایه معنویت و فضیلت ماه مبارک رمضان به معراج خواهد رسید، افزود: باید قدر همه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پرفضیلت قدر را دانست و از معنویت حاصل از این ماه در جهت ساخت درون به خوبی بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha