پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره از بدنه اجتماع بوده و لحظه ای از تعامل و ارتباط با مردم فاصله نگرفته است، گفت: هدف امروز دشمن ایجاد فاصله میان روحانیت و بدنه اجتماع است تا به اهداف خود دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر و اساتید مدارس علمیه شهرستان نکا با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه رسالت سنگینی در تعلیم و تربیت طلاب بر عهده دارند، گفت: رسالت امروز حوزه کادرسازی برای آینده انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان این که مدارس علمیه باید طلابی تربیت کنند و پرورش دهند که دارای علم، تقوا و بصیرت باشند، افزود: در این راستا توجه به اخلاق و معنویت باید جزء اولویت های مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ به عنوان مهم ترین پایگاه ای نشر و گسترش دین مورد توجه بوده اند، ادامه داد: امروز نیز تربیت و پرورش طلاب در تراز انقلاب اسلامی باید در اولویت قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی برخواسته از حوزه است و به همین دلیل نقش حوزه در پشتیبانی و صیانت از انقلاب بسیار مهم خواهد بود، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در تربیت طلاب همتراز با انقلاب و نظام اسلامی بسیار تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان دین، انقلاب و روحانیت می کوشند تا چهره غیر واقعی از حوزه و روحانیت را در دنیا معرفی کنند، بیان داشت: این وظیفه حوزه های علمیه و همچنین روحانیت با بصیرت است که با عمل صحیح به دین توطئه دشمن را خنثی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره از بدنه اجتماع بوده و لحظه ای از تعامل و ارتباط با مردم فاصله نگرفته است، خاطرنشان کرد: هدف امروز دشمن ایجاد فاصله میان روحانیت و بدنه اجتماع است تا به اهداف خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که دشمن به خوبی می داند با حضور پررنگ روحانیت در جامعه نمی تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند، افزود: به همین دلیل امروز تخریب چهره روحانیت با دروغ پردازی از جمله اهدافی که دشمن دنبال می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی در حوزه تأکید کرد و گفت: قرآن در موضوع تعلیم و تربیت باید به عنوان یک اولویت مهم و اصلی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که اساتید حوزه باید طلاب را با حقایق قرآنی بیشتر آشنا کنند، ادامه داد: امروز تنها با سواد شدن هدف حوزه نیست بلکه ما به دنبال آموختن علم و حکمت هستیم.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha