جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایلام

حوزه/ حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: دلسوزان، نخبگان و کارشناسان حوزوی بر این عقیده هستند که تحولات متناسب با نیازهای روز در حوزه های علمیه صورت پذیرد، اما نباید به سنت های اصیل حوزه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در شورای اداری حوزه علمیه استان ایلام گفت: حوزه علمیه استان و مدارس علمیه باید هر ساله رشد علمی، اخلاقی معنوی و عمرانی داشته باشند.

وی افزود: حوزه های علمیه در جامعه جایگاه ویژه ای دارند؛ مقام معظم رهبری فرمودند که حوزه علمیه مادر نظام است و دشمن از هر فرصت برای ضربه زدن و آسیب رساندن به انقلاب و حوزه های علمیه استفاده می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام اظهار کرد: قریب به 95 درصد از فعالیت های دشمن در فضای مجازی تبلیغات ضد دینی و تخریب جایگاه روحانیت است؛ ترور شهید حجت الاسلام قاسمی نیز از همین فعالیت های دشمن در فضای مجازی نشأت است و متاسفانه مسئولین امر برای مقابله با دشمن در فضای مجازی اقداماتی موثری انجام نداده اند که موجب اعتراض همگان شده است.

وی در ادامه پیگیری تحول در حوزه را ضروری خواند و ادامه داد: حوزه علمیه نمی تواند مانند گذشته عمل کند و حوزه نیازمند تحول است و این امر بسیار مهم و حیاتی است که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر تحولات صورت نگیرد با گذشت زمان، حوزه ها منزوی خواهند شد؛ ایشان می فرمایند  تحولات صحیح و براساس نیازهای جامعه بشری امروز باشد.

امام جمعه موقت ایلام تأکید کرد: دلسوزان، نخبگان و کارشناسان حوزوی بر این عقیده هستند که  تحولات متناسب با نیازهای روز در حوزه های علمیه صورت پذیرد، اما نباید  به سنت های اصیل حوزه آسیب بزند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان این که دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولین نظاام هستند، ابراز داشت: همه باید زیر چتر رهبری و ولایت باشیم و نظرات خود را در طول نظرات مقام معظم رهبری بیان کرده؛ مسئله تحول که بسیار مهم و پیچیده است باید مورد بررسی و کارشانسی دقیق قرار گیرد و بعد در رسانه ها مطرح گردد

وی در پایان گفت: حوزه علمیه استان ایلام نسبت به بعضی اظهارنظرهای برخی از آقایان که اخیراً مطرح شده، اگر واقعیت داشته باشد با استفاده از یک سری ادبیات مسموم موجب گلایه‌مندی و ضربه زدن به انقلاب می‌شود، اعتراض دارد و از آقایان می خواهد بصیرت داشته باشند تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha