پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيرود؛ كرسي آزاد انديشي

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «نقش حوزه های علمیه در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای غفاری کارشناس سیاسی و ارائه کننده بحث در ابتدای این کرسی گفت: انقلاب اسلامی ایران درحالی چهلمین سال پیروزی خود را پشت سرگذاشت که طلوعش از ندای آسمانی مردی خود ساخته و برآمده از دل حوزهای علمیه بوده است؛ و درحالی که دشمنان نظام گمانه های باطلی در سر داشتند؛ دوستان انقلاب درسراسرجهان آن را درگذرچالشها ومشکلات سربلند دیدند.

این کارشناس سیاسی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین شرایطی، با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و برای ادامه این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهاردهه گذشته پرداخته و توصیه های اساسی به منظور"جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارائه کردند.

وی در پاسخ به سؤال طلاب مبنی براین که وظایف حوزهای علمیه دراجرایی کردن بیانیه گام دوم چیست؟ تصریح کرد: حوزه های علمیه از ظرفیت بالای نیروی انسانی مستعد و توانمند درعرصه تبلیغ برخوردار هستند، لذا با شناخت جایگاه و رسالت خود دراین عرصه، تبدیل منبرهای تبلیغی خود به جلسات روشنگری و بصیرت افزایی، ظرفیت یابی و ظرفیت سازی وکاربردی سازی سرفصلهای 7گانه بیانیه گام دوم، می توانند به خوبی دراین زمینه به خوبی ایفای نقش کنند.

استاد ارائه کننده کرسی آزاد اندیشی اعلام کرد: به اوج رساندن تفکر اسلامی و خدمات رسانی در کشور و جهان یکی از رسالتهای مهم حوزهای علمیه است.

 سلمی کارشناس سیاسی و داور این کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده اظهار کرد: افزایش چشم گیر گرایش به معنویت وعدالت خواهی، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، شرکت درراهپیمایی میلیونی روزقدس،22 بهمن ماه و بسیاری از دستاوردهای علمی واجتماعی، همه از خروجی های حوزه علمیه بوده است، بنابراین طلاب با شناخت ظرفیت های وجودی خود و دشمن شناسی و همچنین با مطالعه دقیق ابعاد مهم و اساسی بیانیه گام دوم می توانند در40سال دوم انقلاب نیز همچنان پیشتاز عرصه موفقیت باشند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha