جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طبرسی

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش سبک زندگی قرآنی است، گفت: باید آموزه های قرآنی بیش از پیش در زندگی ما گسترش و نهادینه شود تا شاهد رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی قرآنی که با حضور جمعی از طلاب و مبلغان دینی در ساری برگزار شد، ماه مبارک رمضان را بهار قرآنی توصیف کرد و با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: انس با قرآن ما را به اوج معنویت خواهد رساند.

وی با بیان این که کلام الهی روح بخش و انسان ساز است، افزود: تکیه بر مفاهیم ناب قرآنی موجب رشد معنوی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که قرآن راه صحیح زیستن را به بشر نشان داده است، گفت: اما متأسفانه این بشر بوده که مسیر دیگری را انتخاب کرده  و امروز آثار انحراف از مسیر قرآنی را در جامعه جهانی به وضوح می بینیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسیری که قرآن به بشر نشان داده حرکت به سمت سعادت و رستگاری ابدی بوده است، بیان داشت: اما آن راهی که امروز بشر در آن قدم گذاشته حرکت به سوی سقوط و تباهی است.

وی با اشاره به این که سعی کنیم هر چه می توانیم مفاهیم قرآنی را در زندگی خود وارد کنیم، خاطرنشان کرد: عمل به قرآن به طور حتم اثرگذار تر از خواندن آن خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که قرائت قرآن خود نیز به نوبه خود ثواب و ارزش بالایی دارد اما عمل به آن ارزش دو چندانی خواهد داشت، بیان داشت: با عمل به مفاهیم ناب قرآنی می توانیم در برابر هر مشکل و بحرانی ایستادگی و مقاومت کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه ای که مفاهیم قرآنی در آن پررنگ باشد هیچ گاه در برابر مشکلات و بحران ها شکست نخواهد خورد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت و پیروزی ملت ایران در چهار دهه اخیر نیز عمل به رهنمودهای قرآنی بوده است.

وی با بیان این که قرآن راه سعادتمندی را به ما نشان داده است، تصریح کرد: آنچه که ما امروز در دنیای اسلام شاهد آن هستیم فاصله گرفتن و عمل نشدن به آموزه های قرآنی است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش سبک زندگی قرآنی است، خاطرنشان کرد: باید آموزه های قرآنی بیش از پیش در زندگی ما گسترش و نهادینه شود تا شاهد رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، گسترش سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی را نگران کننده دانست و افزود: باید سبک زندگی و تربیت قرآنی از سوی مبلغان دینی و روحانیت در ماه مبارک رمضان برای مردم تبیین و تشریح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha