جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رمضان

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که خداوند متعال در میهمانی یک ماهه خود با رحمت و مغفرت الهی از بندگان صالح پذیرایی می کند، گفت: این ماه با فضیلت فرصتی مناسبی برای تمرین بندگی است و نباید با غفلت از دست برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه« از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در این مدرسه علمیه برگزار می شود با اشاره به این که ماه مبارک رمضان تجلی بندگی و عبادت خالصانه بنده در برابر خالق است، گفت: ماه مبارک رمضان از آن جهت که ماه نزول قرآن کریم است از یک اهمیت و عظمت خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که خداوند متعال در این ماه با عظمت درهای رحمت خود را به سوی بندگان خود گشوده است، افزود: انس با کلام الهی، دعا، استغفار و عبادت خالصانه موجب بهره مندی از رحمت الهی می شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که خداوند متعال در میهمانی یک ماهه خود با رحمت و مغفرت الهی از بندگان صالح  پذیرایی می کند، گفت: این ماه با فضیلت فرصتی مناسبی برای تمرین بندگی  است و نباید با غفلت از دست برود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه می توانیم باید در ماه مبارک رمضان با اعمال صحیح فاصله میان خود و خداوند متعال را کمتر کنیم، تصریح کرد: عبادت خالصانه در این ماه بهترین راه نزدیک شدن به خداوند متعال است.

وی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی یکی بهترین اعمال ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: از آن جهت که ماه مبارک رمضان بهار قرآن نام گرفته، انس و نزدیکی با کلام الهی و درک مفاهیم آن موجب رشد و تعالی معنوی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود، کمک به محرومان و مستضعفان جامعه را نیز یکی دیگر از اقدامات پسندیده در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: فرهنگ دستگیری از محرومان نیز باید در این ماه پررنگ باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان علاوه بر مباحث دینی و معنوی، جنبه های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی نیز مورد توجه است، خاطرنشان کرد: کمک به محرومان و فقرا، صله رحم، تقویت ارزش های معنوی و کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله مسائلی است که در ماه مبارک رمضان شاهد تقویت آن هستیم.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که تقویت تقوا و ایمان الهی در ماه مبارک رمضان یک اثر مهمی است که محصول یک ماه عبادت و روزه داری است، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن و همچنین عبادت در ماه مبارک رمضان موجب تقرب به خداوند و همچنین دوری از گناه و معصیت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید به گذشته خود بازگردیم و اصلاح در رفتار و اعمال اشتباه خود داشته باشیم، بیان داشت: خداوند متعال به برکت قرآن و همچنین عظمت ماه مبارک رمضان فرصت دوباره ای برای بازگشت به ارزش های دینی و معنوی در اختیار بندگان خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha