جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت؛ كرسي آزاد انديشي

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نقش طلاب در تحقق عدالت مهدوی»، در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم سپیده کیهانی، در این کرسی ابتدا به تعریف عدالت  و نقش بی بدیل آن در جامعه و بین افراد پرداخت و در ادامه به نقش عدالت در حکومت  جهانی امام زمان (عج)  و نقش طلاب در تحقق عدالت مهدوی  اشاره کرد .

وی افزود: در دوران ظهور و حکومت عدالت گستر حضرت مهدی(عج)، اصل عدالت در همه مسائل کلی و فرعی هستی جریان دارد، به گونه ای که هیچ ستمی به احدی روا نمی شود. چنان که امام رضا(ع) فرمودند: خدا به وسیله او زمین را از هرگونه ستمی پاک می گرداند و آن گاه که ظهور کند، قانون عادلانه را در بین مردم رواج می دهد، در نتیجه هیچ کس دیگر ظلم نخواهد کرد.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: آشنایی و درک درست کلمه عدل، انتخاب درست کارگزاران با توجه به معیارهای صحیح عدالت، برخورد صحیح با هرگونه بی عدالتی که این امر هم درجاتی دارد و برگزای توازن در شرایط زندگی کردن افراد جامعه از جمله عوامل مهم در زمینه سازی عدالت مهدوی در جامعه هستند.

وی بیان کرد: شیعیان به خصوص طلاب حوزه های علمیه در این جامعه وانفسا و پر از شبهات دینی،  برای برنامه ریزی، رفع مشکلات و ظلم هایی که در حقشان می شود، تنها امیدشان حضرت مهدی موعود(عج) بوده و هست؛ در واقع طلاب، سربازان امام زمان(عج) هستندکه باید به درستی وظیفه طلبگی را بشناسند.

کیهانی در ادامه تاکید کرد: طلاب باید در زمینه اعتقادات، اخلاق و احکام با جدیت مطالعه کنند که این امر نیازمند داشتن تقوای درونی است تا بتوانند به عنوان کارشناس دینی فعالیت موثر داشته باشند.

این محقق و پژوهشگر اضافه کرد: طلاب به گونه ای عمل کنند که مردم جذب امام عصر(عج) شوند تا بدین وسیله  عدل مهدوی در جهان گسترش یابد

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که دشمن در حال حاضر مباحث دینی به خصوص مهدویت را مورد هجمه قرار داده و تلاش بسیاری در این رابطه دارد، لذا طلاب به عنوان سربازان حضرت مهدی(عج) نباید ساکت بنشینند، بلکه باید با شناخت دشمن و راه های مقابله با آن، برای تحقق عدل مهدوی در جامعه تلاش کنند تا ان شاءالله زمینه سازان ظهور مولا باشند.

انتهاي خبر۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha