پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عبدالحسین معزی هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر جمعیتی است که همواره در خدمت مردم است زیرا از مردم و برای مردم بوده و در حوادث مختلف سعی کرده همواره در حال خدمت رسانی به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه  های نماز جمعه امروز (بیستم اردیبهشت) تهران، با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به مردم حادثه دیده، گفت: روز هجده اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ است. این نهاد مردمی بیش از 97 سال است که در خدمت مردم بوده و سعی کرده در حوادث متفاوتی که در کشور اتفاق می افتد بهترین خدمت رسانی را به مردم عرضه کند.

وی افزود: هلال احمری موسسه ای است که از مردم و برای مردم است و می تواند رنجی از مردم آسیب دیده را کم کند زیرا  گسترش سلامتی، صلح و برادری از اهداف همیشگی هلال احمر بوده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در همین سیل اخیری که در کشور اتفاق افتاد، 600 هزار نفر از نیروهای امدادی در کل کشور درگیر این حادثه بودند و 300 هزار نفر از آنها در استان های لرستان، گلستان و خوزستان بودند و این حضور مجاهدانه موجب اعتماد مردم به این نهاد شد و مردم با اعتماد به هلال احمر از طریق این نهاد حدود 150 میلیارد تومان کمک نقدی به مردم سیل زده کردند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه افزود: هلال احمر همیشه در راه رضایت خدا خدمت گزار مردم بوده است و بارها در روایات آمده است که مومنان باید خدمت گزار یکدیگر باشند و در اندیشه خدمت و سود رساندن به دیگر مردمان باشند زیرا اسلام یک دینی اجتماعی است. پس باید سعی شود این فرهنگ در سطح جامعه گسترش پیدا کند تا این روحیه در جامعه باقی بماند. ۳۱۳/۵۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha