جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان، آئین جزءخوانی قرآن کریم در ۲۸ مسجد شاخص و محوری استان با حضور قرای استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از اجرای آیین جزءخوانی قرآن در ۲۸ مسجد محوری استان خبر داد و گفت: با برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در 28 مسجد محوری استان خراسان شمالی، فضای این استان به نسیم کلام وحی عطرآگین شد.

وی اضافه کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و استقبال مردم روزه‌دار از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان در ۲۸ مسجد محوری این استان در حال برگزاری است و رأس ساعت ۱۷ از شبکه استانی سیما نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با عنایت به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و درخواست معظم له مبنی بر راه‌اندازی و تکثیر جلسات قرآن، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم این‌گونه مراسم و محافل قرآنی را در ماه‌های دیگر سال هم گسترش دهیم تا همواره فضای خانواده و جامعه به عطر شمیم قرآن معطر بماند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: آموزش و تربیت مربیان قرآن و اعزام ایشان به مجالس قرآن خانگی و همچنین ترغیب فعالان قرآنی برای تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی از جمله کارهایی است که در این زمینه در حال پیگیری و انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و برپایی جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران برجسته کشوری در مساجد از دیگر برنامه‌های قرآنی است که در ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۵۰ جلسه خانگی قرآن در استان فعال بوده و همچنین ۳۵ مؤسسه قرآنی و بیش از ۱۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha