جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدباقر عبادی

حوزه/نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها نمی توانند در برابر خواسته های آمریکا مقاومت کنند، گفت: این نشان از ناتوانی آنان در سیستم های کشورشان است باعث تاسف است که با توجه به ادعایی که غربی ها در دنیا دارند، استقلال سیستمی و فکری در بین آنان حاکم نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام، گفت: آمریکا با توجه به قطعنامه شورای امینتش عمل نکرد و تمام رفتارهایش را نیز طبق موازین بین المللی قرار نداد و در این برهه یکساله شاهد بودیم که جمهوری اسلامی با صبر و شکیبایی که انجام داده، نفاق و دورویی بیشتر امریکا را برای جهانیان آشکار کرده است.

وی با بیان اینکه رفتار جمهوری اسلامی به گونه ای بود که هیچ جای بهانه ای را برای غربی ها باقی نگذاشته است، افزود: این مسئله ذکر شده است که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد، طرف دیگر هم بتواند تعهدات خودش را به همان نسبت کاهش دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به بیانیه شواری عالی امنیت ملی اشاره کرد و تصریح کرد: در قدم اول جمهوری اسلامی ایران برخی از تعهدات خودش را کاهش داد و بیانیه شورای امنیت ملی که توسط رییس جمهور نیز ذکر شد؛ 60 روز به اروپاییان مهلت داده شد تا اگر به تعهداتشان عمل نکردند، ما نیز در پی آن تعهدات را کاهش دهیم.

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان به صلاح نیست که به صورت مستقیم از برجام خارج شویم بلکه باید قدم به قدم و طبق چارچوب‌های برجام عمل کنیم و خیلی منطقی‌تر و حساب‌شده‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: اروپایی ها نمی توانند در برابر خواسته های آمریکا مقاومت کنند و این نشان از ناتوانی آنان در سیستم های کشورشان است باعث تاسف است با توجه به ادعایی که غربی ها در دنیا دارند،استقلال سیستمی و فکری در بین آنان حاکم نیست.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی آمریکایی ها را بسیار سودجو دانست و عنوان کرد: آمریکایی ها حاضر نیستند که هزینه ای بپردازند و تنها به دنبال مزایای بهره بردن از منافع برجام هستند .

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه شورای عالی امینت ملی فرصت 60 روزه به اروپاییان داده است تصریح کرد: طبیعتا با این کاری که جمهوری اسلامی آغاز کرد و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت؛ یک آزمون بزرگی برای اروپا خواهد بود، تا یک بخشی از تعهداتشان نسبت به برجام را انجام دهند که کاری بسیار حساب شده و معقولی است .

وی ادامه داد: امروز باید نحوه ادامه یافتن برجام با توجه به بیانیه و اقدام شواری عالی امنیت ملی را شاهد باشیم که طرف مقابل چه حرکتی را انجام خواهد داد که اگر غربی‌ها تعهداتشان را انجام ندهند، تضمینی برای ادامه برجام وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha