جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراجع تقلید

حوزه/ هر سال سخنان برخی مراجع تقلید بخشی از ویژه‌برنامه معارفی صدا و سیما در ماه رمضان را تشکیل می‌داد؛ اما امسال جای خالی این برنامه‌ها احساس می‌شود.

خبرگزاری «حوزه»،/ همه ساله در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های تولیدی از آیات عظام مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی و سبحانی هر شب از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شد؛ اما امسال رسانه ملی از حضور این سه مرجع تقلید در ماه مبارک رمضان محروم شد. 

البته چند سالی است که حضرت آیت‌الله نوری همدانی نقدهای زیادی به رسانه ملی داشتند که متأسفانه این نقدها مورد توجه مسئولان صداوسیما قرار نگرفت، به همین دلیل ایشان با ضبط و پخش برنامه‌های خود در چند سال گذشته مخالفت کردند؛ اما امسال حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی وحضرت  آیت‌الله سبحانی نیز نقدهای جدی به رسانه ملی داشتند که یکی از این موارد پخش برنامه‌های بخت‌آزمایی است.

چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده که به دلیل انتقادهای تند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امسال از شبکه سه سیما حذف شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی واقعیت ندارد و دفتر این مرجع تقلید اعلام کرد:حضرت  آیت‌الله مکارم شیرازی امسال به دلیل اشتغالات زیاد حوزوی، علی‌رغم اصرار مسئولان صداوسیما، متأسفانه آمادگی برای ضبط برنامه نداشتند.

همچنین در برخی رسانه‌ها شایعه شده که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه سه سیما به شبکه قرآن کوچ کرده است که این خبر هم تائید نمی‌شود، زیرا امسال این مرجع تقلید هیچ‌گونه ضبط برنامه رسانه‌ای نداشته و برنامه‌ای که در حال حاضر از شبکه قرآن پخش می‌شود، بازپخش برنامه‌های قبلی رسانه ملی است.

هر سال در ماه رمضان سخنان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، هر شب پیش از پخش سریال شبکه سوم سیما، رهنمودهای حضرت آیت‌الله سبحانی، هر شب پیش از سریال شبکه دوم سیما و همچنین بیانات حضرت آیت‌الله نوری همدانی در سحرگاه ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش می‌شد.  

سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی این شب ها  از شبکه سوم پخش می شود و طبق اعلام قبلی صداوسیما، 96 درصد مخاطبان از پخش ویژه‌برنامه‌ها مراجع تقلید در ماه مبارک رمضان رضایت داشتند.

امید است برای بهره‌مندی عموم از مباحث مختلف دینی و تفسیرهای موضوعی مراجع تقلید، در ساعاتی که مخاطبان در حال و هوای روحانی و معنوی مناسبی قرار دارند شاهد برنامه‌ریزی سازمان صداوسیما در این زمینه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    بنظرم این امر کاملا مشخصه چرا صداسیما دیگه از مراجع دعوت نمیکنه و سخنرانی هاشون رو پخش نمیکنه چون این مراجع بزرگوار خانه شیطان یعنی ربا خانه هاو بانکهای ربوی رو هدف قرار دادن و صدا سیما که داره تبدیل میشه به لندگوی قمارخانه ها و ربا خانه ها از طرف بانک ها اجاره نداره مراجع رو بیاره تلویزیون.باید مراجع مستقیما به رهبری در خصوص فساد و بانکداری ربوی نامه جمعی بنویسند و از ایشون بخواهند حالا که مجلس و دولت و قوه قضائیه درمبارزه با بانکداری ربوی اراده ای نشون نمیدن خود معظم له دستور حکومتی و ولایی برای تدوین قانون جامع بانکداری اسلامی تحت نظارت و اشراف مستقیم مراجع صاحبنظر انجام شود