پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یثربی

حوزه/ مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود، در مسجد جامع حبیب بن موسی(ع) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام غروی، از فضلای حوزه، شب گذشته در این مراسم با اشاره به برخی ویژگی های اخلاقی و علمی آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) اظهارکرد: این عالم وارسته در گسترش حوزه های علمیه، فعالیت های اجتماعی، کمک به جبهه و جنگ، مستضعفان و کارهای عام المنفعه پیشگام و پناهگاه مردم منطقه کاشان بود.

سخنران مراسم با اشاره به این که آیت الله یثربی با انگیزه الهی به مردم و نظام اسلامی ایران خدمت می کرد، افزود: کاری که با انگیزه الهی نباشد یک ریال ارزش ندارد.

وی با اشاره به اینکه خط مشی  آیت الله یثربی (ره) درخدمت به مردم برای همگان الگو قرار گیرد، اظهار کرد: اگر می خواهیم اثرگذار باشیم باید کارهایمان انگیزه و رنگ و بوی الهی داشته باشد

حجت الاسلام غروی، «انگیزه الهی»، «ایمان قلبی» و «اشراف علمی» را از مهمترین عوامل موفقیت دانست و ابراز داشت: وجود این سه عنصر در امام خمینی(ره) و علما و بزرگانی همچون آیت الله یثربی(ره)، باعث شد تا نامشان همیشه در تاریخ جاودان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایمان قلبی با ایمان حرفی تفاوت های زیادی دارد، گفت: اگر مدیران کشورمان به وظیفه خودشان آگاه باشند، فرد لاتی همچون ترامپ جرات نمی کند برای  ملت قهرمان ایران شاخ و شانه بکشد.

این کارشناس مذهبی، خطر اطرافیان بعضی از مدیران کشورمان را گوشزد کرد و با اشاره به حضور انقلابی و جهادی مردم در کمک به سیل زدگان استان های مختلف، ابراز داشت: مردم ایران همان طور که در دوران دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند، در کمک به سیل زدگان، در کنار ارتش، سپاه، روحانیون و نهادهای امدادی نیز حماسه بزرگی آفریدند. 

وی به خدمات و کمک های موسسه خیریه داراالکرام قمربنی هاشم(ع) تحت اشراف آیت الله یثربی، به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: اختصاص 136 کانکس، 100 تن اجناس خوراکی و پوشاک، تقبل ساخت 200 خانه، 81 تخت بیمارستانی و تحت پوشش قراردادن 200 نفر از کودکانی که در سیل خانواده های خود را از دست داده اند از مهمترین خدمات این  موسسه خیریه به سیل زدگان می باشد.

برپایه این گزارش  در این مراسم علما، روحانیون، استاندار اصفهان، ائمه جمعه و جماعات، مدیران، اساتید و طلاب منطقه کاشان، فرماندار کاشان و جمعی از مسئولین حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha