چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کلیسای ساحل عاج

حوزه/ سخنگوی شورای عالی سازماندهی کلیساهای کاتولیک کشور ساحل عاج گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور احترام به هموطنان مسلمان، در طول ماه مبارک رمضان مراسم عشای ربانی در کلیسا ها علنی نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فردریک چابیس، سخنگوی شورای عالی سازماندهی کلیساهای کاتولیک کشور ساحل عاج روز گذشته اعلام کرد که به منظور احترام به عقائد و مقدسات مسلمانان، مراسم عشای ربانی (شام آخر) در کلیسا های کاتولیک این کشور در طول ماه مبارک رمضان علنی نخواهد شد و همچنین پذیرایی این مراسم  نیز در اندرونی کلیساها و دور از انظار عمومی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: احترام به حقوق انسان ها و همچنین عقاید و مقدسات سایر ادیان، از آموزه های حضرت مسیح (ع) و نیز لازمه زندگی مسالمت آمیز در جوامع بشری می باشد، فلذا تصمیم شورای عالی سازماندهی کلیساهای کاتولیک کشور بر آن شد تا به احترام جامعه مسلمانان، مراسم عشای ربانی هر هفته در داخل فضای کلیسا و به دور از انظار عمومی انجام پذیرد.

لازم به ذکر است، مراسم معنوی عشای ربانی یا (شام آخر) به آخرین شامی که حضرت عیسی مسیح قبل از دستگیری خود توسط سربازان رومی، با حواریون خود خورد گفته می‌شود. این مراسم بلا استثنا در تمامی فرقه های مسیحیت وجود دارد که هر ساله آن را اجرا می‌کنند، اما کاتولیک ها این مراسم را به صورت هفتگی و در روز های یکشنبه ساعت 9 صبح برگزار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha