پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: ولایت؛ روح دین است، چرا که همان گونه که خانه خدا بدون نبوت، رسالت و وحی، جسمی بدون روح است، سفر حج نیز بدون ولایت اثرگذار نمی‌شود و معنا پیدا نمی‌کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار مسئول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه دو کشور با تأکید بر اینکه باید رابطه بین ولایت و حج با جدیت بیشتری تبیین شود، اظهار کرد: در روایات بسیاری به رابطه حج و ولایت پرداخته شده است و باید این دو با یکدیگر دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ولایت روح دین است، چرا که همان گونه که خانه خدا بدون نبوت، رسالت و وحی، جسمی بدون روح است، سفر حج نیز بدون ولایت اثرگذار نمی‌شود و معنا پیدا نمی‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  مخاطب معارف دین، فطرت و قلب انسان است و به خاطر همین امام رضا (ع) فرمودند همان که مردم زیبایی و شیرینی کلام ما را بشنوند، از ما تبعیت و پیروی خواهند کرد، لذا باید با امیدواری سراغ مردم برویم و معارف دین و ائمه (ع) را منتقل کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند مسلمانان باید ولایت ما را بپذیرند و نسبت به ما مودت و نصرت داشته باشند تا حج آن‌ها مورد پذیرش قرار گیرد و امروز و در عصر غیبت نیز باید ولایت امیرالمؤمنین (ع) و اولادش را به ولایت امروز گره بزنیم و آگاهی نسبت به بحث ظهور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: میباید تلاش کنیم تا اصول قرآنی مانند کرامت، صداقت و امر به معروف و نهی از منکر را میان زائران خانه خدا ترویج و تبیین کنیم و از این فرصت به نحو شایسته بهره ببریم.

 در این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات استان نیز حضور داشتند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha