جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه یزد با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به راه‌اندازی واحدهای پژوهشی در برخی دانشگاه‌های عربستان برای ایجاد شبهه میان شیعیان، گفت: از عربستان گزارش‌های موثقی رسیده که در دانشگاه‌های آنجا واحد پژوهشی شبانه‌روزی، برای ایجاد شبهات علیه تشیع تشکیل شده است و این زنگ خطری برای دغدغه مندان مذهبی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آئین تکریم اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز، با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان، یکی از حوزه‌های مطرح کشور است، اظهارداشت: طلاب، روحانیون و اساتید خوبی در حوزه علمیه خوزستان وجود دارد؛ به طوری که در آزمون استادی که چندی پیش در اهواز توسط اساتید سرشناس قم برگزار شد از ۵۰ شرکت‌کننده ۴۹ نفر با نمره بسیار خوب قبول شدند.

وی با تأکید بر اینکه باید مدارس علمیه شهرستان‌ها نیز تقویت شوند، گفت: باید به حوزه‌های شهرستان‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ گزارش‌هایی از ضعف‌ها رسیده که إن‌شاءالله با ورود بهتر و تشکیلاتی‌تر برطرف شوند.

آیت‌الله موسوی جزایری، از بررسی آخرین وضعیت مدارس علمیه خوزستان در روزهای آتی سخن گفت و بیان کرد: إن‌شاءالله با تشکیل هیأت مشاوره از اساتید حوزه، آخرین وضعیت حوزه‌های استان بررسی خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مشکل وهابیت را یک مسأله جدی خواند و تصریح کرد: اگرچه مسائل اخلاقی و سیاسی برای حوزه باید مهم باشد، اما مهم‌تر از آن و مسأله اصلی امروز حوزه، باید مبارزه با وهابیت باشد.

هجوم بیست ساله عربستان  به خوزستان

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون در حال نبرد اعتقادی  با عربستان هستیم، افزود: «مبارزه با وهابیت» جنگی است که از بیست سال پیش توسط عربستان بر خوزستان تحمیل شده و هدف آن‌ها براندازی انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به راه‌اندازی واحدهای پژوهشی در برخی دانشگاه‌های عربستان برای ایجاد شده میان شیعیان، گفت: از عربستان گزارش‌های موثقی رسیده که در دانشگاه‌های آنجا واحد پژوهشی شبانه‌روزی، برای ایجاد شبهات علیه تشیع تشکیل شده است و این زنگ خطری برای دغدغه مندان مذهبی کشور است.

آیت‌الله موسوی جزایری، خواستار توجه بیشتر پژوهش‌ها در زمینه وهابیت شد و بیان کرد: باید یک واحد درسی در حوزه با موضوع وهابیت گنجانده شود.

وی نقش روحانیت در جنگ اعتقادی پیش رو را مهم توصیف کرد و گفت: مردم و حتی سازمان‌های مختلف برای پاسخ شبهات وارده به روحانیت مراجعه می‌کنند؛ به همین دلیل این مساله دیگر واجب کفایی نیست، بلکه واجب عینی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به برنامه طرح تحول حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: در حال بررسی نقاط قوت و ضعف هستیم تا إن‌شاءالله نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha