پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ، امام جمعه اهواز ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ امام جمعه اهواز گفت: بر اساس آنچه بنده در روزهای گذشته شخصاً و از نزدیک مشاهده کرده‌ام، منازل مسکونی برخی خانواده‌ها همچنان دچار آب‌گرفتگی شدید بوده و در مناطقی همچون حمیدیه، سوسنگرد و روستاهای تابع آن مثل شاکریه، هوفل و...، زمین‌های کشاورزی گاهی تا ۳ متر زیر آب رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبد النبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در سلسله جلسات اخلاقی سحرهای ماه مبارک رمضان، با اشاره به فرصت الهی ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: یکی از فرصت‌های ویژه ماه رمضان سال ۹۸، فرصت خدمت‌رسانی به مردم عزیز سیل‌زده است.

وی افزود: باید به شکرانه این نعمت که در خانه و کاشانه خود و در آسایش به سر می‌بریم، به یاد سختی مردم سیل‌زده باشیم و تلاش کنیم مشکلی از مشکلات آنان را برطرف نماییم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: بر اساس آنچه بنده در روزهای گذشته شخصاً و از نزدیک مشاهده کرده‌ام، منازل مسکونی برخی خانواده‌ها همچنان دچار آب‌گرفتگی شدید بوده و در مناطقی همچون حمیدیه، سوسنگرد و روستاهای تابع آن مثل شاکریه، هوفل و...، زمین‌های کشاورزی گاهی تا ۳ متر زیر آب رفته‌اند.

وی افزود: با از بین رفتن مزارع و باغات، مردم روستایی تمام ماحصل زندگی و درآمد سالیانه خود را از دست داده و چیزی برای گذران زندگی ندارند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: این یک امتحان الهی برای همه مردم است تا تلاش کنیم و هر یک در حد وسع و توانایی خود حداقلی از نیازمندی‌های مردم خسارت دیده را تأمین نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با ذکر فرازی از خطبه شعبانیه مبنی بر «شهرٌ دعیتم فیه إلی ضیافت الله»، به فرصت میهمانی خداوند در ماه رمضان اشاره کرده و گفت: ماه رمضان ضیافت بزرگ الهی است که در آن، همه «مردم» و «مسلمانان» مورد دعوت و عنایت پروردگار قرار می گیرند و این میهمانی بزرگ الهی، مختص به «مؤمنان» نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: روزه‌داری، تنها بخشی از نعمات این ضیافت است و کسانی که به دلیل عذر شرعی از این نعمت محروم هستند می‌توانند از سایر برکات و فرصت‌های این ماه مانند انس با ایتام، تلاوت قرآن و... بهره‌مند گردند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با توجه به نورانیت حقیقی ماه مبارک رمضان بیان کرد: برخی از برکات ماه رمضان قهری است و حتی حیوانات نیز از این آثار بهره خواهند برد.

وی با اشاره به حدیث شریف نبوی تأکید کرد: همان‌گونه که پیامبر (ص) فرمودند اگر می‌دانستیم در ماه مبارک رمضان چه فضل و عظمتی وجود دارد، آرزو می‌کردیم تمام سال، رمضان باشد.

وی در ادامه گفت: آنچه مهم است، مهیا بودن برای استفاده از فضای نورانی و سحرهای ماه مبارک رمضان است و اگر خدایی ناکرده، کسی عادت به گناه کرده باشد و ذائقه‌اش با گناه مأنوس باشد، نمی‌تواند از سحرهای ماه رمضان بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، در بیان آثار سوء گناه تشریح کرد: باید همواره خود را از گناه به دور بداریم؛ چراکه گناه طعم شیرین عبادت را در کام انسان تلخ می‌کند، و مانع رسیدن به فیوضات الهی می‌گردد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha