چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سیلاب خوزستان / سیل خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسی پور با تشریح وضعیت مناطق سیل‌زده حاشیه‌نشین اهواز اخطار داد: محاصره منازل مسکونی توسط فاضلاب، بوی تعفن شدید در منطقه، تجمع جوندگان و گزندگان و حشرات موذی که حامل بیماری هستند ضمن تهدید مسائل سلامت، زنگ خطر جدی طغیان بیماری‌های عفونی و واگیر در این مناطق و حتی سرایت آن به شهر اهواز را به صدا در آورده است.

حجت‌الاسلام موسی پور، عضو شورای شهر اهواز، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: دفع فاضلاب شهری در مناطق غرب جاده «اهواز-خرمشهر» مانند کوی گلدشت و کوی گلبهار، سابقاً به صورت «ثقلی» صورت می‌گرفت و پس از خروج از مناطق شهری، از طریق نهرهای محلی به سمت «کانال سلمان» حرکت کرده و از آن طریق به رودخانه دفع می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر به سبب وجود سیل بندهای متعددی که در حادثه سیل برای پیشگیری از ورود آب به مناطق مسکونی احداث شدند، فاضلاب شهری در مناطق مسکونی محصور شده و مشکلات فراوانی را برای اهالی این مناطق به وجود آورده است.

عضو شورای شهر اهواز اخطار داد: محاصره منازل مسکونی توسط فاضلاب، بوی تعفن شدید در منطقه، تجمع جوندگان و گزندگان و حشرات موذی که حامل بیماری هستند ضمن تهدید مسائل سلامت، زنگ خطر جدی طغیان بیماری‌های عفونی و واگیر در این مناطق و حتی سرایت آن به شهر اهواز را به صدا در آورده است.

حجت‌الاسلام موسی پور گفت: شهرداری و مسئولین امر باید با یاری مردم، اقدامات لازم برای خروج فاضلاب از این مناطق را عملی کرده و با لایروبی و با شکستن برخی سیل بندها در نقاط مناسب، فاضلاب با همان شیوه ثقلی قبلی از مناطق مسکونی خارج شود.

وی در پایان تأکید کرد: مسأله مهم‌تر این است که شرکت آبفا باید در اولین فرصت برای خروج فاضلاب شهری از این مناطق، یک شبکه فاضلاب اصولی را طراحی و اجرا نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha