پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر به اهمیت مسأله حجاب از نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: حجاب عامل تقویت جایگاه و حفظ کرامت بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال عرصه فرهنگی، به اهمیت مسأله حجاب از نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: حجاب عامل تقویت جایگاه و حفظ کرامت بانوان است.

وی با بیان این که اسلام با تأکید بر حفظ حجاب در جامعه اسلامی موجب ارتقای جایگاه زن در جامعه شده است، افزود: ارزش و جایگاهی که دین مبین اسلام برای زن در نظر گرفته در هیچ یک از سایر ادیان و جوامع وجود ندارد.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز زن در جوامع غربی به ابزاری برای تجارت تبدیل شده است، گفت: در جامعه اسلامی زن بالاترین جایگاه ممکن را برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام نگاه عمیقی به جایگاه زن در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: غربی ها تنها نگاه مادی و تجاری به زن دارند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که جایگاه زن در جوامع غربی امروز به پایین ترین سطح ممکن تنزل پیدا کرده است، تصریح کرد: به همین دلیل جایگاه خانواده نیز در کشورهای غربی بسیار سست و شکننده است چون جایگاه زن تنزل پیدا کرده است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حکومت طاغوت جایگاه زن را به پایین ترین حد ممکن تنزل داده بود، خاطرنشان کرد: اما به برکت انقلاب اسلامی امروز بانوان در جامعه اسلامی با حفظ عفاف و حجاب در یک جایگاه والایی در خانواده و همچنین اجتماع قرار دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی در اوج نادانی و لجاجت حجاب را عامل محدودیت و عدم پیشرفت می دانند، تصریح کرد: حجاب زن را در برابر هجمه ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مصون نگه خواهد داشت.

وی، عدم آگاهی و لجاجت را از دلایل مهم بی حجابی در جامعه عنوان کرد و با بیان این که امروز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یک ضرورت مهم است، گفت: باید از همه توان کشور در جهت تقویت این فرهنگ اصیل دینی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر به منظور جلوگیری از بدحجابی و بی حجابی در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر امربه معروف ونهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود، همگان وظیفه خودرا به خوبی انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha