جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492178
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
اختتامیه سه شنبه های مهدوی

حوزه/ در طرح «سه شنبه های مهدوی» هر هفته یک برنامه فرهنگی برای دانش آموزان اجرا و به مناسبت ها و موضوعات مختلف مسابقات فرهنگی برگزار شده و به برگزیدگان هدایایی اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم انسیه باستانی اعلام کرد: مراسم «سه شنبه های مهدوی» در دبیرستان مجتهده امین شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

وی بیان کرد: برترین نعمتی که خداوند به بندگانش عنایت کرده است، نعمت ولایت، اطاعت و محبت اهل بیت علیهم السلام است.

کارشناس حوزوی، مهدویت را یکی از مهم ترین مباحث اعتقادی مسلمانان دانست و توضیح داد: قبل از ولادت حضرت مهدی(عج) و از زمان پیامبر اکرم(ص) بستر بحث مهدویت فراهم شد و نسل به نسل توسط ائمه اطهار علیهم السلام اعلام شد تا مردم برای بزرگ ترین رویداد بشریت آماده شوند و قابلیت درک حضور حضرت و هدف رسالت پیامبر اکرم که فراگیری اسلام در تمام دنیاست را پیدا کنند.

باستانی، با تأکید بر وظیفه مسلمانان در عصر حاضر بیان کرد: در عصری که شبهات و کجروی های فکری و اخلاقی بیداد می کند، باید بیشتر از دین خود محافظت نموده و ایمان و عقاید خود را استوارتر گردانیم؛ بنابراین وظیفه ماست که آگاهی خود و اطرافیان را درباره این مسئله بالا برده و خود را آماده و مجهز نماییم.

وی در پایان با بیان هدف خود از انجام این طرح در مدارس ادامه داد: هدف از این طرح؛ آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مهدویت، آخرالزمان، موضوعات مرتبط و آسیب هایی است که جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار می دهد.

مبلغ حوزه اضافه کرد: باید در مورد مسائل اعتقادی بیشتر تحقیق و بررسی شود و از راه های مختلف نسل جوان با فرهنگ ناب اسلام آشنا شوند، در این طرح هر هفته یک برنامه فرهنگی برای دانش آموزان اجرا و به مناسبت ها و موضوعات مختلف مسابقات فرهنگی برگزار  شده و به برگزیدگان هدایایی اهدا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha