سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام حسن مرسلی

حوزه/ حجت‌الاسلام مرسلی گفت: اگر مسلمانان در مساجد حضور یابند، گناه در آن جامعه کمتر شده و همه به سمت معنویت و اخلاص حرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسن مرسلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با تأکید بر اینکه احیای مساجد و سنت به مسجد رفتن یکی از ارزش‌های الهی در جامعه است، بیان داشت: با حضور در مساجد، اجتماعات مسلمانان تقویت می‌شود که این مهم اثرات و کارکردهای مختلفی برای مسلمانان در پی خواهد داشت.

وی افزود: مسلمین با حضور در مساجد، از وضع و حال و مشکلات یکدیگر مطلع شده و می‌توانند در راستای برطرف کردن گرفتاری‌های یکدیگر قدم بردارند.

امام جمعه مهربان با بیان اینکه آیات صریح قرآن به حضور در مساجد تأکید کرده‌اند، گفت: خداوند متعال در آیه «وَ اَقیموُا وُجُوهَکُم عِندَ کُلِ مَسجِدٍ وَ ادعُوهُ مُخلِصینَ لَهُ الدّین» می‌فرماید: توجه خویش را در هر مسجد به سوی او کنید و او را بخوانید در حالی که دین خود را برای او خالص گردانید.

حجت‌الاسلام مرسلی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان در مساجد حضور یابند، گناه در آن جامعه کمتر شده و همه به سمت معنویت و اخلاص حرکت کنند.

وی اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در کلام خود (نشانه‌ای استوار، دوستی قابل استفاده، دانشی تازه، رحمتی مورد انتظار، سخنی که به راه راستش کشد، سخنی که او را از پستی برهاند، ترک گناهان به خاطر شرم از خدا و ترک گناهان به خاطر خوف از خدا) را به عنوان فایده‌های حضور در مساجد برشمرده است.

امام جمعه شهر مهربان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: ابوعلی سینا بعنوان نابغه قرن چهارم برای حل شدن پیچیده‌ترین مسائل علمی خود به مسجد میرفت و دعا می‌کرد و خداوند متعال نیز به احترام دعا و نمازش، خواسته‌اش را برطرف می‌ساخت.

حجت‌الاسلام مرسلی افزود: باید دعا کنیم تا خداوند ما را از آبادکنندگان و احیا کنندگان مساجد قرار دهد که با حضور در مساجد امکانپذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha