شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم-  حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که تنها راه حل پیش روی ما مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکاست گفت: مسجد متعلق به همه سلایق است و باید امامان جماعت برای جذب تمام سلایق به مسجد اهتمام و برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: نخبگان و روحانیان همچنین در آگاهی دادن و بصیرت بخشی به مردم برای نقش آفرینی و حضور در صحنه های مختلف، وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تنها راه حل پیش روی ما مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکاست افزود: ایران اسلامی هرگز به دنبال جنگ نیست و ضربه اولیه را نمی زند، ولی اهل تسلیم و مذاکره نیز نیست و در برابر زیاده خواهی دشمن با قدرت ایستادگی می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن با مذاکره عقب نشینی نمی کند بلکه زیاده خواهی او بیشتر می شود اظهار داشت: مساله ای که موجب عقب نشینی دشمن می شود، مقاومت و ایستادگی در برابر آن است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در سیره رفتاری خود هرگز به دنبال منافع شخصی خود نبوده و نیستند اظهار داشت: اهتمام مستمر و خستگی ناپذیر برای احیای اسلام و سرافرازی ملی، تکلیف مداری و اهتمام کامل برای انجام تکلیف الهی و اهتمام مستمر در امر هدایت امت اسلامی از جمله اصول سیره مدیریتی امام و رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باور به خدا، باور به مردم و توکل بر خدا، پرهیز از هیجان زدگی، تصمیم گیری بر اساس محاسبات عقلانی، شناخت اولویت ها و پرهیز از مسائل حاشیه ای، اعتماد به توانمندی داخلی و جوانان و بی اعتنایی کامل به دشمن از دیگر اصول رفتاری امام و رهبری است.

وی با تاکید بر داشتن ابتکار، شجاعت و دوری از احساسات در برابر دشمن گفت: برخورد ابتکاری در برابر دشمن؛ توجه به رونق تولید، کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و همچنین مستحکم کردن صفوف داخلی در برابر دشمن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسجد متعلق به همه سلایق است و باید امامان جماعت برای جذب تمام سلایق به مسجد اهتمام و برنامه ریزی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به سیره عملی رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) در اداره جامعه و پیگیری حل مشکلات افزود: پشقدم، پیشتاز و الگو بودن در راه قیام برای خدا برای تحقق اسلام ناب و صبر و ایستادگی و پایبندی مطلق به اصول انقلاب از جمله ویژگی های برجسته امام و رهبری است.
 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha