جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 493065
۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
مراسم اولین سالگرد ارتحال مرحوم حسنی

حوزه/ مراسم گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عصر پنجشنبه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مراسم اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی، عصر پنجشنبه با حضور نمایندگان خبرگان‌ رهبری، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، استاندار و دیگر شخصیت‌های دینی و سیاسی استان بر سر مزار وی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی 31 اردیبهشت سال گذشته در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفته و در 2 تیر در کنار شهدای انقلاب اسلامی در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

وی از سال 57 تا سال 92 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی از مبارزین ضد ستمشاهی قبل از انقلاب که بنابر گفته خود علم مبارزه با رژیم شاهنشاهی را از 18 سالگی در ارومیه برفراشته بود و از مبارزان بعد از انقلاب با احزاب ضد انقلاب، کموله، دمکرات، پ ک ک، پژاک و دیگر گروهک‌های ضد انقلابی در استان بود.

از آن مرحوم که در طول زندگی خود هیچ وقت دست از مبارزه با ضد انقلاب‌ها برنداشت به عنوان شخصیت نماد دینی و انقلابی یاد می‌شود.

وی در دفاع از مردم در ماجرای حمله رژیم به مردم ارومیه و به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه در 2 بهمن57 و و دفاع از مردم نقده در حمله حزب منحله دمکرات کردستان به بهانه افتتاح دفتر این حزب در نقده در سال 58 و نابودی این حزب و هم‌چنین دوران جنگ تحمیلی نقش اساسی و کلیدی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha