سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: از آنجا که ما به خدای سبب ساز معتقدیم و ایمان داریم، در این چهار دهه بسیاری از سختی ها را با عنایت الهی پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم احیای شب قدر ۲۳رمضان در صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع)، با اشاره به اهمیت شب 23 ماه رمضان، ابراز کرد: نزول قرآن، تقدیر امور حکیمانه و زندگی افراد از فضائل این شب است.

وی با اشاره به تاکید روایات پیرامون شب قدر به خصوص شب ۲۳رمضان اظهار کرد: ۱۴ روایت نسبت به این مضمون داریم. بیان درباره اهمیت شب قدر۲۳ رمضان عاجز است که تعیین سرنوشت انسان ها یکی از این امور است. فرشتگان در این شب، اعمال ما را به امام زمان(عج) عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه آن طور که اهل بیت(ع) بیان کردند، در این شب، قرار است انسان ها سرنوشت خود را رقم بزنند، افزود: این شب دو نکته دارد: توحید و آشتی با خدا؛ تنها قرار نیست در شب احیا حاجت بخواهیم بلکه دعای این شب در واقع قرب الهی و آشتی با خداست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شب قدر، شب توجه به قرآن کریم است، افزود: شب احیا، شب توحید و خداباوری و بازگو کردن اعتقادات است.

وی درباره همین امر، افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و دشمنان اوج شیطنت و دسیسه های خود علیه این نظام را دارند و از آنجا که ما در این عرصه به خدای سبب ساز معتقدیم و ایمان داریم، در این چهار دهه بسیاری از سختی ها را با عنایت الهی پشت سر گذاشتیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به همراهی مردم با نظام اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: ملت، خود را از این نظام می دانند و نسبت به مشکلات و مسائل کشور دغدغه مند هستند.

گفتنی است، سومین شب از شب های قدر در حرم مطهر رضوی با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی، با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha