پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فعال فرهنگی مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول:

حوزه/ خدیجه الازمنی گفت: مراسم معنوی اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان، برای اولین بار ویژه خواهران در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم خدیجه الازمنی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان، برای اولین بار ویژه خواهران در شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون فضیلت اعتکاف در مسجد بیان کرد: اعتکاف شدن در مسجد که خانه خداست، به منزله میهمان شدن بر صاحب خانه است؛ بنابراین از اولین برکات معنوی اعتکاف این است که معتکفان مهمان خداوند هستند و مورد اکرام ذات اقدس الهی قرار می گیرند.

مسئول آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی توضیح داد: در طی سه روز برگزاری این مراسم، برنامه های متنوعی برگزار شد تا علاوه بر معنویت فضا، تجربه خوبی برای معتکفین هت استفاده در سال های متمادی باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در این مدت اذعان کرد: از جمله فعالیت های انجام شده در این مدت می توان به برگزاری نشست های مختلف با موضوعات متنوع و روز، پخش کلیپ های سخنرانی و مداحی جذاب، برگزاری مسابقات متنوع، نماز جماعت، برپایی کتابخانه در مسجد تحت عنوان (با طعم شیرین کتاب افطار کن)، فضاسازی بسیار شاد که مورد استقبال معتکفین قرار گرفت.

الازمنی، تجلیل از بزرگ ترین و کوچک ترین فرد معتکف، خاطره گویی، مراسمات مختلف ادعیه، توزیع بسته های فرهنگی و تبرکی امام رضا علیه السلام، زیارت پرچم امام علی و امام رضا علیهماالسلام، نشست ها و اعتکاف علمی و مراسم ویژه روز قدس و... را از دیگر برنامه های انجام شده در این مراسم معرفی کرد.

وی در پایان به نکات ویژه این اعتکاف اشاره کرد و توضیح داد: از جمله نکات برجسته این اعتکاف به حضور یکی از دانش آموزان اهل تسنن در بین معتکفین، توزیع غذا بین نیازمندان محله، حضور معتکفین علمی دانش آموزی در روز دوم اعتکاف و قرعه کشی سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha