پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در مسجد جامع همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی در مسجد جامع همدان گفت: هر انسانی یک واعظ در درون خودش دارد که همان وجدان است که راه درست را به او نشان می دهد، اما متاسفانه بعضی از افراد آن را خفه می کنند و به سمت تباهی حرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، امروز در مسجد جامع همدان، با تاکید بر این که ماه رمضان، ماه خود سازی است خاطر نشان کرد: انسانی پیروز و موفق است که پس از این ماه مبارک از برکاتی که کسب کرده است مراقبت کند.

وی افزود: حفظ آبروی مومن یکی از موضوعاتی است که در سیره اهل بیت (ع) بسیار به آن سفارش شده، تا آن جا که تجاوز به آبروی افراد را جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب کرده اند و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، هر اتفاقی در دنیا را دارای علت و معلول دانست و گفت: نظم بی نظیر جهان امکان خلقت بیهوده آن را محال می کند لذا باید در روابط خود با خدا و با خلق خدا مراقب باشیم.

وی تصریح کرد: چنان نظمی در این دنیا برقرار است که ستاره شناسان می توانند اعلام کنند ده ها سال دیگر چه اتفاقی در کهکشان رخ می دهد و یا در داخل بدن موجودات زنده هر قسمتی دنیای بزرگی را شامل می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: افرادی در که اعتکاف حضور دارند باید بدانند که این روز ها بهترین فرصت برای فکر کردن به خود می باشد.

وی یادآور شد: انسان تا خودش را نشناسد نمی تواند خدای خود را بشناسد و این ایام بهترین زمان برای تحقق شناخت خود و تفکر درباره خود است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان این که هیچ دینی به اندازه اسلام به تفکر و تعقل سفارش نکرده است اظهار داشت: اگر تفکر سازنده باشد حر سپاه یزید تبدیل به حری می شود که در رکاب امام حسین (ع) شمشیر می زند.

وی، وجدان را قیامت صغری عنوان کرد و بیان داشت: هر انسانی یک واعظ در درون خودش دارد که همان وجدان است که راه درست را به او نشان می دهد، اما متاسفانه بعضی از افراد آن را خفه می کنند و به سمت تباهی حرکت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha