جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خشونت پلیس لندن علیه معلم روزه دار

حوزه/ رسانه های جمعی در انگلستان خبر از خشونت افسران پلیس لندن علیه یک معلم مسلمان روزه دار دادند. این جوان مسلمان هنگام دستگیری مورد خشونت و ضرب و شتم ۴ افسر پلیس قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ویدئوی منتشر شده در رسانه های انگلیسی نشان می دهد که افسران پلیس در یکی از خیابان های شهر لندن، یک معلم مسلمان روزه دار را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

در این ویدئو که روز پنج شنبه منتشر شد، محمد خان یک معلم جوان مسلمان در معرض خشونت شدید پلیس قرار می گیرد و چهار افسر پلیس قصد دارند او را به خاطر یک مجادله در بازارچه در شادول در شرق لندن دستگیر کنند. در ویدئو دیده می شود که یک افسر عملا روی جوان مسلمان می نشیند، درحالی که وی در زمان وقوع حادثه در ایام ماه مبارک رمضان روزه بوده است. مردم در سر صحنه نیز از پلیس می خواهند که خشونت را متوقف سازد.

در ویدئو دیده می شود که خان فریاد می زند تا اینکه از هوش می رود. یکی از ناظران صحنه مدام به افسران هشدار می دهد که وی از هوش رفته است، اما آن ها توجهی نمی کنند.

خان گفت دلیل دستگیری او کمک به یک مغازه دار مجروح در فروشگاه لودیس، یکی از فروشگاه های معروف در منطقه بوده است. وی گفت که افسران حاضر نشدند درباره علت دستگیری توضیحات بیشتری بدهند.

وی گفت: آن ها مرا احاطه کردند و مثل یک مشت حیوان به من حمله کردند! من احساس می کردم که سر و صورتم بین زمین و پاهای آن ها خرد شد، نمی توانستم نفس بکشم! و در درد و فریاد بودم.

گفته می شود وی در اثر جراحت ها پیش از رفتن به اداره پلیس به بیمارستان برده شد. وی حاضر نشد که به دستور ماموران روزه خود را بشکند. و تا ساعت 11 شب گرسنه باقی ماند.

خان به یک وبسایت خبری محلی گفت: اگر تصورش را بکنید که یک فرد روزه دار تمام روز بدون آب و غذا زندگی می کند؛ متوجه می شوید که من چرا بیهوش شدم.

پلیس لندن اعلام کرده که در این باره تحقیق می کند و دستگیری این جوان مسلمان به جرم مظنون بودن به خاطر ایجاد ممانعت در کار پلیس و مقاومت در دستگیری بوده است.

شکایت هایی از سوی نهادهای رسمی برای پلیس تنظیم شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha