پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجربه شیرین دو غیرمسلمان هندو از روزه داری در ماه رمضان

حوزه/ دو جوان هندو که ۱۲ سال را به عنوان ناظر شرکت های خصوصی در کشورهای خلیج فارس بوده اند و ماه مبارک رمضان را روزه گرفته اند از یک تجربه خوب معنوی و جسمی تعریف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ورد نیوز، دو جوان مهاجر هندو تصمیم گرفتند برای شناخت بیشتر مسلمانان و درک بهتر اسلام، سی روزه ماه رمضان امسال را روزه داری کنند.

ساجیو سوسلان یک متخصص هندو که 12 سال در کشورهای خلیج فارس زندگی و کار کرده می گوید: من زمان زیادی اینجا زندگی کرده ام و می خواستم بدانم که مسلمان بودن در ایام رمضان چه حال و هوایی دارد. به نظر ساده می رسید اما من درباره سنت و رسوم مسجد رفتن و نمازهای یومیه کنجکاو  بودم و اکنون درک بهتری از رسوم اسلامی دارم. روزه داری تغییرات زیادی برای من چه از نظر جسمی چه از نظر روحی ایجاد کرده است.

سوسلان که یک ناظر شرکت خصوصی می باشد با بیان اینکه درک بهتر از دین باعث شده کلیشه های مذهبی در ذهنش از بین برود گفت: علی رغم اینکه 12 سال رمضان را در اینجا سپری کرده بودم هرگز نفهمیدم مثلا برای افطاری لازم نیست حتما به مسجد برویم. روزه داری نیز در چند روز نخست سخت بود. اما پس از مدتی برنامه صبحگاهی زود و استراحت به یک روزمرگی تبدیل شد. از آن لذت بردم و حساس کردم که همراه با کارهای روزانه ام و روزه داری، به یک موفقیت بزرگ دست یافته ام. اگر مانند مسلمانان نماز بخوانیم تنها موفقیت معنوی نیست بلکه از لحاظ جسمی نیز ارزشمند است و در پایان، حتی وزن کم کردم و برای سلامتی ام هم خوب بود. قصد دارم سال آینده نیز روزه بگیرم.

گفتنی است این مرد هندو یکی از دوستانش را نیز تشویق کرده که همراه او روزه بگیرد. کریلوش پانیکر در این باره گفت: من ابتدا نخواستم با او همراه شوم اما هفته ها گذشت و من متوجه شدم که او در این امر مصمم است. او به شدت به روزه داری مقید بود و سبک زندگی جدیدی چون اسراف نکردن، نخوردن غذاهای مضر و کمک به نیازمندان را در پیش گرفته بود. تغییراتی که در او ایجاد شده بود الهام بخش من بودند.

وی افزود: ما روزه داری را از نگاه مذهبی انجام دادیم و به برادران مسلمان مان افتخار می کنیم. سخت ترین بخش کار آب نخوردن است. من قصد دارم سال آینده هر سی روز را روزه بگیرم. روزه داری باعث می شود حس بهتری به عنوان یک انسان داشته باشم و به همه توصیه می کنم در ایام رمضان روزه بگیرند که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر معنوی ارزشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha