پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم ملونو معاون مدیر کل سازمان گسترش سلاح‌های شیمیایی

معاون مدیر کل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: ما از تحریم داروهای جانبازان شیمیایی ایران توسط آمریکائی ها نگرانیم و تلاش می کنیم با راه حل های مختلف از جمله سازمان ملل موضوع را حل کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی با مسئولین سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه هلند ملاقات کرد. دراین ملاقات  مهندس امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر شوشتری و دکتر برزگر ازاعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و دکتر طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتند.

امیرآبادی نماینده مردم قم در این دیدار، ضمن گلایه ازسازمانهای بین المللی به دلیل بی توجهی به وضعیت جانبازان شیمیایی در بحث تامین دارو که عامل اصلی آن تحریم های ناجوانمردانه آمریکا بوده است عنوان کرد: ملت ایران بزرگترین قربانی سلاحهای شیمیایی درطول ۸سال جنگ تحمیلی بوده و براساس اعتقادات دینی و اسلامی و فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی با تولید، توزیع و به کارگیری این گونه سلاحها مخالف است و همچنین ازاین سازمان به دلیل عدم برخورد با تولید کنندگان سلاحهای کشتارجمعی که در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورها اروپایی قرار دارند اعتراض و سوال کرد: شما چرا با تولید کنندگان این نوع سلاحها برخورد نمی کنید در حالی که همین کشورهای تولید کننده ازاین سازمان به عنوان حربه سیاسی با کشورهای مستقل برخورد می کنند؟!

دراین دیدار خانم ملونو معاون مدیر کل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان نام برد و گفت: ما هم از  تحریم داروهای جانبازان شیمیایی ایران توسط آمریکائی ها نگرانیم و تلاش می کنیم با راه حل های مختلف از جمله سازمان ملل  موضوع را حل کنیم واز حمایتهای مجلس شورای اسلامی ایران از سازمان متبوعش تشکر می کنیم.

دکتر طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این دیدار از حضور ایران در سازمان بین المللی پزشکی نظامی ایران یاد کرد و گفت: ما در این سازمان بین المللی پزشکی تجربیات خود را برای کمک به حادثه دیدگان در جنگ ها در اختیار کشورهای عضو قرار می دهیم.

در پایان این مذاکرات، هیئت پارلمانی که برای حضور در دادگاه دعاوی ایران و امریکا در شهر لاهه به سر می برد از مجموعه سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بازدید ودر محوطه سازمان در محل یادمان شهدای حمله شیمیایی به سردشت و حلبچه حضور یافته و با قرائت فاتحه واهدا گل به شهدای این حملات شیمیایی ادای احترام نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha