جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین در شهر کرد

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از رسالت ها و ماموریت های خود بداند، چرا که برای حفظ انقلاب، بیشترین شهید را داده و در راستای تبیین گام دوم هم لازم است همه ی تلاش های خود را بکار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در حاشیه نوزدهمین اجلاسیه معاونین تهذیب و تربیت مدیریت های استانی حوزه های علمیه در شهرکرد با مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان چهارمحال و بختیاری دیدار کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کشور با تاکید بر ضرورت پذیرش کیفی داوطلبان ورود به حوزه، افزود: اگر ملاک تنها نمره باشد، نمی توانیم افراد را به درستی انتخاب کنیم، اما در مصاحبه بهتر می توان افرادی که توانایی بالایی دارند را کشف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، حضور مشاوران ارشد را در مصاحبه ها ضروری خواند و گفت: اگر مشاوره به درستی انجام شود و تست های مورد نیاز گرفته شود و در پایان نظری که توسط مشاور و مصاحبه گر جمع بندی می شود، بیشتر از نظرات دیگر قابل اعتماد و قابل قبول است.

وی در ادامه به اجرای طرح های میثاق طلبگی یک و دو اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای طرح میثاق دو، اعضا شورای عالی پس از دیدن نتایج این طرح بسیار تشکر کردند و از انجام آن خوشنود بودند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور یادآور شد: طرح میثاق دو به این معنا است که ما طلاب را به مدیران مدارس تحویل می دهیم و پس از هشت ماه تمام فعالیت های صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی با اشاره به این که تا الان ۱۲ استان طرح میثاق طلبگی دو را اجرا کرده اند، ابراز داشت: بررسی آشنایی با احکام، روان خوانی قرآن و نماز و توجه به آداب ظاهری و اخلاقی از محور های مورد ارزیابی است که توسط ارزیابان در این طرح صورت می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از رسالت ها و ماموریت های خود بداند، چرا که برای حفظ انقلاب، بیشترین شهید را داده و در راستای تبیین گام دوم هم لازم است همه ی  تلاش های خود را بکار گیرد.

وی افزود: امروز در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی و معیشتی قرار داریم، این سختی در گذشته و در زمان پیامبر(ص) هم بوده، معتقدیم روحانیت در همان مسیر انبیاء الهی قرار دارد و برای همین باید سختی ها را تحمل و برای آینده بهتر تلاش کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور گفت: معتقدیم کسانی باید وارد حوزه شوند که دارای همت بلند باشند، سختی ها و تحقیرها را تحمل کنند، متعهد باشند و از ادعیه و دعای عهد حضرت ولی عصر(عج) غافل نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: طلبه نباید از نماز شب و تهجد غفلت کند، حتی لازم است انجام آن را ضروری بداند تا بتواند مبلغ مفید، مجاهد و اثرگذار باشد.

وی گفت: مردم از روحانیت تقوا، زهد و پاکی و بعد علم را می خواهند. کسی نمی گوید طلبه عالم نباشد، ولی عالم بی عمل نباشد. باید طلبه دارای تقوا و عامل به دین باشد و در کنار آن به دانش و اندوخته های علمی خود بیفزاید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha