پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 494976
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
احمد جباری

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آذرشهر گفت: ۷۰ درصد موقوفات این شهرستان دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد جباری امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۰ درصد موقوفات شهرستان آذرشهر سند مالکیت دارند، بیان داشت: با توجه به اهمیت سنددار کردن موقوفات، اولویت کاری امسال اوقاف شهرستان آذرشهر اخذ سند مالکیت برای موقوفات است.

وی افزود: در همین راستا هم اکنون ۷۰ درصد از موقوفات ما سنددار هستند و از آغاز امسال تاکنون،جلسات ۳ کارگروه برای سند دار کردن مابقی موقوفات با حضور متولیان مربوطه برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آذرشهر افزود: اکنون ۷۳۲ مورد موقوفه اعم از مسجد، ملک و آرامستان در اختیار داریم که از آغاز سال، ۶۰ مورد نقشه برداری از موقوفات در راستای سنددار کردن موقوفات انجام شده است و برای ۷۰ مورد دیگر هم درخواست سند ثبتی انجام شده است.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به برنامه های حقوقی اوقاف شهرستان افزود: ۳۰ موقوفه دارای پرونده حقوقی داریم که اوقاف برای تصرفی بودن آنها شاکی است و در این راستا از آغاز سال تا کنون برای ۷ مورد از موقوفات متصرفی حکم به نفع اوقاف صادر و ۳مورد را هم با مذاکره رفع و حل شده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از امروز مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره از مسابقات سراسری اوقاف در این شهرستان با تجمیع متسابقین شهرستان اسکو با حضور ۶۰ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف آذرشهر افزود: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha