پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایلام

حوزه/ استاندار ایلام با تاکید بر اولویت بخشی امور فرهنگی، گفت: کارها در حوزه فرهنگی بایست در اولویت همه دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، سلیمانی دشتکی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام و معاونان حوزه استان با تأکید بر اینکه کارها در حوزه فرهنگی باید در اولویت همه دستگاه های اجرایی باشد، از تعدد دستگاه های فرهنگی استان انتقاد کرد و گفت: خوب است این دستگاه ها تجمیع شده و با محوریت حوزه علمیه شاهد سیاست واحدی در عرصه فعالیت های فرهنگی استان باشیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت های بودجه،  اعتبارات را تمرکز داده ایم و اعتقاد داریم که اگر بتوانیم دو تا سه پروژه خوب را جمع کنیم، بهتر از اختصاص اعتبارات بصورت پراکنده است و در این میان پروژه های فرهنگی در اولویت قرار دارد. پروژه حوزه جامع ایلام نیز با درنظر گرفتن بودجه متمرکز برای این پروژه باید ظرف دوسال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار مشارکت بیشتر دستگاه ها در امور فرهنگی شد و گفت: در این امور علاوه بر اینکه می طلبد همه دستگاه ها پای کار باشند، باید زمینه حضور بیشتر مردم در برنامه های فرهنگی را نیز فراهم آورند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان از همکاری و تعامل خوب استاندار ایلام با حوزه تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: با تکمیل پروژه حوزه جامع ایلام می توان علاوه بر جذب جوانان استان های همجوار  در حوزه استان، جوانان عراقی را برای تحصیل در حوزه علمیه ایلام نیز جذب کرد.

برپایه این گزارش، در این نشست همچنین مسائل و مشکلات حوزه علمیه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در جهت رفع موانع اتخاذ گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha