پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی از پوستر کنگره بزرگداشت آیت الله تالهی

حوزه/ ظهر امروز در شورای برگزاری کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی از پوستر این کنگره رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت‌ الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در شورای برگزاری کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با تاکید بر لزوم داشتن الگوهای الهی در زندگی، گفت: الگو گرفتن افراد از اسوه های الهی نقش بسیار زیادی در زندگی هر یک از مردم و اجتماع دارد.

وی افزود: در طول تاریخ انبیا و اولیای الهی در دو بعد به هدایت گری مردم مشغول بودند که یکی از آن ها مربوط به پیام رسانی الهی و قرآن و روایات بوده است و بعد دیگر هدایت بشر در داشتن الگو و اسوه‌ها و توجه به سیره اولیا الهی بوده است.

آیت الله موسوی اصفهانی، وجود الگو در زندگی بشر را بسیار مهم دانست و گفت: وجود یک الگو برای مردم ضروری است چرا که آنها می توانند در زندگی خودشان به او به عنوان یک شخص کامل اقتدا کنند و در مسیر او حرکت کنند.

وی تصریح کرد: از جمله افرادی که به عنوان یک الگوی کامل و جامع می توان از آنها نام برد شخصیت هایی همچون امام راحل، شهید مطهری، آیت‌الله تالهی و ... است که در زمان حیات خودشان باعث روشنگری و به وجود آمدن اتفاقات نیک بسیاری شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله تالهی همدانی یادآور شد: هدف این کنگره‌ها آشنا کردن نسل جوان با این شخصیت ها و الگوهایی است که خود را با صفات اخلاقی و انقلابی تطبیق داده بودند.

وی تاکید کرد: البته زمانی می توان از این کنگره‌ها  انتظار موثر بودن در زمینه ها اخلاقی و اجتماعی را داشت که به دنبال تحقق هدف اصلی ان باشیم و هدف اصلی این کنگره ها نیز باید معرفی ابعاد معنوی شخصیت ها برای جوانان باشد.

 

در ادامه این جلسه، حجت‌ الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شخصیت علمی و جایگاه آیت الله تالهی خاطر نشان کرد: ایشان نه تنها اهل علم و عرفان بود، بلکه در جریانات انقلابی و توجه به مشکلات مردم جز شخصیت های اثر گذار جامعه بودند.

وی افزود: آنچه در بین عموم مردم به شخص عارف اطلاق می شود، کسی است که گوشه نشین است و با سیاست نیز کاری ندارد، اما در طول تاریخ علمایی داشته ایم که ثابت کرده اند می‌توان هم عارف بود و هم انقلابی.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، آیت الله تالهی را نمونه اسوه حسنه برای جامعه امروز معرفی کرد و گفت: باید کنگره ای در شان مقام و جایگاه معنوی آیت الله تالهی برگزار کنیم که جنبه‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای عموم جامعه روشن کند.

وی با بیان این که در بحث فرهنگی شاهد هجمه‌ های بسیاری از طرف دشمنان هستیم اظهار داشت: در شرایط فعلی معرفی افرادی که می توانند الگوی کاملی برای جوانان و جامعه باشند، قدم مهمی در راه مقابله با تهاجم های فرهنگی دشمنان است.

وی خاطر نشان کرد: شخصیت‌هایی همچون بوعلی سینا نمونه هایی از الگوهایی هستند که می‌توان برنامه ریزی های صحیح زمینه آشنا کردن جوانان و حرکت دادن به سمت آنان را ایجاد کنیم.

امام جمعه همدان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی یکی از موضوعات مهم مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب بود که رسیدن به این هدف با الگوسازی‌ های درست در جامعه محقق خواهد شد.

 

استاندار همدان تجلیل از علمای دینی و شخصیت های برجسته را تجلیل از همه ارزش ها و اندیشه های الهی عنوان کرد و گفت: برگزاری این کنگره ها و تجلیل از شخصیت‌های برجسته همچون آیت الله تالهی همدانی، راهی برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه و در بین جوانان است.

وی، استان همدان را محل پرورش شخصیت‌های وارسته دانست و خاطر نشان کرد: تصمیم بر این است که هر سال با معرفی یک شخصیت از این عزیزان تجلیل کنیم.

استاندار همدان با اشاره به این که امسال سال صرفه جویی است و از نظر مالی در تنگنا هستیم تصریح کرد: با وجود همه مشکلات برای برگزاری این کنگره‌ها که دارای آثار مثبت اجتماعی و فرهنگی فراوانی در جامعه است نباید دستمان بلرزد و کوتاهی کنیم.

 

در این جلسه دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی و مسئول کمیته علمی کنگره از فراخوان مقالات در محورهای مشخص شده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بر اساس برنامه تدوین شده برنامه ها پیش برود.

در پایان نیز با حضور فرزند آیت الله تالهی همدانی از پوستر این کنگره رو نمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha