شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها

حوزه/ نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها در سالن همایش های غدیر قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محسن آزادی، دبیر همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها در نشست خبری که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 19 تیرماه با حضور اصحاب رسانه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۶ همایش تحول در تربیت با موضوع‌های مختلف از سوی مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید برگزار شده است، گفت: در این همایش ها همه معلمان اهل قلم و نخبه گرد هم آمده اند  و داشته‌ها و طرح های تربیتی خود را ارائه می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها، افزود: این همایش در 5 محور «گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر کاری»، «گفتن السلام علیک یا صاحب الزمان در هر صبح و شام»، «تاب آوری و کنترل خشم»، «احترام به پدر و مادر و بزرگترها» و «همکاری و کمک به دیگران» برگزار خواهد شد.

دبیر همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها در مورد اهداف همایش گفت: تبیین جایگاه و نقش نهادینه سازی ارزش‌ها در تحول نظام آموزش و پرورش کشور، عملیاتی کردن دومین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تولید و ارائه برنامه مدون پرورشی در حوزه نهادیه سازی ارزش‌ها و تجلیل و تقدیر از اساتید، معلمان و مربیان موفق و برتر سراسر کشور در حوزه نهادینه سازی ارزش‌ها از جمله اهداف همایش است.

وی با بیان این که غالب همایش های داخلی و بین المللی بدون توجه به مبانی فکری برگزار می شود، ادامه داد: همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها با مبانی فکری همچون «معرفت و ارتباط با خدا»، «معرفت و ارتباط با امام(ع)»، «صبر و تقوا»، «التزام به ادب و آداب» و «التزام به تعاون و انفاق» برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آزادی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه همایش باید مرتبط با محورهای پنجگانه همایش، مناسب با نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دبستان و در قالب های طرح درس برای تدریس در کلاس ۴۵ دقیقه‌ای، طرح برنامه برای مراسم صبحگاه و زنگ تفریح ۱۰ دقیقه‌ای، طرح اردو برای اردوهای یک روزه شامل تمام جزئیات اردو و تولید محصولات تربیتی شامل فیلم کوتاه، داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه باشد.

وی با تأکید بر این که آثار مکتوب باید به صورت تایپ شده از طریق پست CD یا ایمیل به دبیرخانه ارسال شود، گفت: تمام آثار توسط هیأت علمی همایش و شورای داوری مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه بررسی و رتبه بندی خواهد شد و به رتبه‌های برتر هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می شود.

دبیر همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را تا ۲۰ مردادماه 1398 اعلام کرد و افزود: دبیرخانه همایش در قم، خیابان جمهوری، کوچه 52، ساختمان شهاب، طبقه سوم واقع شده است.

وی در پایان با بیان این که این همایش روز ۲۳ شهریورماه امسال در سالن همایش‌های غدیر واقع در چهار راه شهدای قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم گام های مثبتی را در بحث تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها برداریم.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha