پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: آل سعود برای جلوگیری از مراسم برائت از مشرکان و اعتراض به آمریکا، در سال ۱۳۶۶دست به کشتار حاجیان زدند و یا با بی کفایتی و عدم تعهد نسبت به جان حجاج بیت الله الحرام، فاجعه منا را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، ظهر امروزدر جلسه شورای اداری شهرستان آبیک با موضوع چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد به فرارسیدن ایام حج اشاره کرد و گفت: حج گردهم آیی بزرگ مسلمین و یکی از موهبت های خدای متعال به امت اسلامی است که دارای اهداف سیاسی و اجتماعی بلندی می باشد و هرگونه اهمال و سستی در راه تحقق اهداف آن می تواند به اصل فریضه حج لطمه وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین منافعی که امروز برای مسلمین در مسئله حج قابل تصور است، خارج شدن از سیطره آمریکا است. این منفعت حج بدون برائت از مشرکین و اعتراض به آمریکا حاصل نمی شود، از این رو که وابستگان به آمریکا مخالف هرگونه اعتراض به آمریکا و استکبار درمناسک حج ابراهیمی هستند.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: آل سعود برای جلوگیری از مراسم برائت از مشرکان و اعتراض به آمریکا، در سال 1366دست به کشتار حاجیان زدند و یا با بی  کفایتی و عدم تعهد نسبت به جان حجاج بیت الله الحرام، فاجعه منا را رقم زد. رژیم سعودی به دنبال حج سکولار است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در ادامه به اینکه نماز جمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است، افزود: مردم و مسئولان همانگونه که در برپایی حج تلاش و مجاهدت می کنند، باید در برپایی نماز جمعه نیز تلاش کنند.

وی عنوان کرد: جایگاه پدری  امام جمعه در هر شهری می تواند سبب وحدت و تعامل هر چه بیش تر مسئولان و مردم شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha