جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره عمومی تربیت پژوهشگر در علوم حدیث

حوزه/ دوره عمومی تربیت پژوهشگر در علوم حدیث و رجال به همّت گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، برای طلاب سطح ۳ و ۴ این حوزه، از مرداد تا اسفند ۹۸ برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد جواد سید شبیری، دبیر گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به تشریح دوره عمومی تربیت پژوهشگر در علوم حدیث و رجال پرداخت و گفت: این دوره به همّت گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، برای طلاب سطح 3 و 4 این حوزه، برگزار می شود. 

دبیر گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: طلاب پژوهشگر و مستعد در این دوره با تاریخ، مبانی، کلیات و مسائل علم رجال و حدیث آشنا شده و ضمن آشنایی با روش های تحقیق و پژوهش در دانش های حدیثی، این توانایی را با نوشتن یک مقاله و رساله علمی در پایان دوره به اثبات می رسانند. 

وی با بیان این که نظام آموزشی این دوره با رویکرد پژوهش محور در قالب 96 جلسه درسی از مرداد تا اسفند 98 برگزار می شود، خاطر نشان کرد: شرکت در دوره منوط به کسب امتیاز لازم در مصاحبه علمی و تعهد به حضور منظم در این دوره است. 

حجت الاسلام سید شبیری افزود: در این دوره به موضوعاتی همچون شناخت حدیث، حجیت حدیث و نقش آن در علوم اسلامی، تاریخ حدیث، حوزه ها و مکاتب حدیثی، آشنایی با اصول و جوامع حدیثی، سبک شناسی کتب حدیثی، آشنایی با محورهای تحقیق در علوم حدیث، روش شناسی پژوهش های رجالی و حدیثی، دیدگاههای حدیث پژوهان معاصر پرداخته می شود. 

دبیر گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه «فراهم سازی ارتباط با اساتید نخبه و پژوهشگران توانمند در علوم حدیث»، «معرفی به مراکز علمی و پژوهشی حوزوی یا دانشگاهی»، «فراهم سازی انتشار مقالات شرکت کنندگان در مجلات علمی معتبر حوزوی»، «راهنمایی اساتید در تدوین مقالات علمی» و «ارائه گواهی شرکت در دوره توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان» را از جمله مزایای شرکت در این دوره برای متقاضیان عنوان کرد. 

وی با بیان این که بازه زمانی ثبت نام این دوره از 29 تیر تا 10 مرداد 98 می باشد که مصاحبه شفاهی متقاضیان تا یکشنبه 13 مردادماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در طول مدت برگزاری این دوره به منظور ارتقا علاقه مندی و انگیزه طلاب از اساتید توانمند و متون دارای محتوای غنی با رویکرد آموزشی استفاده می شود. 

شایان ذکر است، متقاضیان شرکت در این دوره، می توانند جهت نام نویسی به سایت حوزه علمیه خراسان بخش ثبت نام ها مراجعه و یا با شماره تلفن 32280590 و یا 09339039220 گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان تماس بگیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha