شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمد مروی در جمع پاکبانان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی از پاکبانان با تأکید بر ارزش والای کار کردن و خدمت به میهمانان شهر امام هشتم(ع) گفت: تلاش برای کسب روزی حلال مایه عزت انسان و همچون جهاد در راه خداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار جمعی از پاکبا‌نان خیابان‌های منتهی به حرم مطهر که در تالار ولایت انجام شد، گفت: انسان باید هم از خداوند متعال و هم مخلوق خدا که به او خدمت می‌کند شاکر باشد. چرا که اگر انسان مخلوق خدا را شاکر نباشد، خدا را هم شاکر نیست.

وی با اشاره به اهمیت کار پاکبانان افزود: اگر یک هفته شما و همکاران‌تان نباشید، این شهر قابل زندگی نیست. اگر دو هفته کار نکنید، انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها شیوع پیدا می‌کند. لذا کار شما بسیار ارزشمند است، شما خدمت بزرگی به مخلوق خدا به خصوص زائران امام رضا(ع) می‌کنید.

وی با بیان اینکه نفس کار ارزشمند است، اظهار کرد: هر کسی هر کاری که انجام می‌دهد، مهم و ارزشمند است. امام صادق(ع) وقتی می‌خواستند عده‌ای را به کار کردن تشویق کنند، نمی‌فرمودند به دنبال کار بروید، می‎فرمودند به دنبال عزت خودتان بروید. بدین معنا که بیکاری، تنبلی، بی‌عاری و دست تکدی دراز کردن به سوی دیگران ذلت است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: انجام دادن هر کار مشروع و حلالی که انسان را از احتیاج و دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن بی‌نیاز کند، عزت است. در اسلام بسیار به این امر تأکید شده و از آن سو چشم داشتن به مال دیگران بدون کار کردن مذمت شده است. نفس کار کردن و ایستادن انسان بروی پای خود برای اداره امورات زندگی ارزش دارد.

وی تصریح کرد: با افتخار و سربلندی به همه بگویید، من پاکبان هستم. باید به کاری که اگر یک یا دو هفته نباشد، همه چیز بهم می‌خورد، افتخار کرد. شما به نظافت، بهداشت و سلامت مردم مسلمان و زائران این شهر کمک می‌کنید. کار خودتان را کوچک و کم‌ارزش ندانید.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: پیامبر(ص) گرامی اسلام فرمودند: «کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش و کسب روزی حلال تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.» شما هر روز که سر کار می‌روید خطاب به حضرت رضا(ع) بگویید، آقا ما شهر شما را تمیز می‌کنیم، این مردم هم میهمانان شما هستند و ما هم خادم شما هستیم. امام رضا(ع) هم این کار و تلاش ما را می‎بینند.

وی بیان کرد: شما با نظافت شهر مشهد دو ثواب می‎برید؛ هم نفس کار کردن اجر دارد و هم خدمت کردن به شهر و میهمانان امام هشتم(ص)، وقتی انسان صاحب کارش را دوست داشته باشد، از جان و دل کار می‌کند، از زیر کار در نمی‌رود. صاحب‌ کار شما ثامن‎الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است؛ نه شهرداری.

وی افزود: خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد. چقدر هر چیز سر جای خودش است؛ از طبیعت گرفته تا خلقت انسان چقدر زیباست. ما هم مخلوق خدا هستیم و کارهای‌مان باید زیبا باشد؛ پس کاری که بر دوش ما گذاشته شده را باید خوب و تمیز به انجام برسانیم.

گفتنی است، به دعوت تولیت آستان قدس رضوی و در راستای قدردانی از خادمان زائران حضرت رضا(ع) در ایام زیارتی حضرت ثامن الحجج(ع)، پاکبانان خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی میهمان سفره امام رضا(ع) در میهمانسرای حضرت شدند.

همچنین کلیه پاکبانان شهر مشهد با دستور تولیت آستان قدس رضوی تا پایان تابستان میهمان سفره امام هشتم(ع) خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha