جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمدی شاهرختی

حوزه/ مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با ابتکار و همت اداره کل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به زودی اتحادیه قرآنیان جهان اسلام راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن احمدی شاهرختی، مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات شکل‌گیری این اتحادیه فراهم شده و به زودی با محوریت جمهوری اسلامی ایران رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

 این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد: گروه اندیشه‌ورز و شورای طرح و برنامه اتحادیه متشکل از بزرگان قرآنی کشورهای جهان اسلام خواهد بود و در همه ابعاد پژوهشی، آموزشی، رسانه‌ای و ترویجی برنامه‌ریزی و فعالیت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی تأکید کرد: اتحادیه یادشده تلاش خواهد کرد با کمک شبکه بزرگ مؤسسات، انجمن‌ها و جریان‌های قرآنی کشورهای اسلامی و غیراسلامی موجبات افزایش معرفت و مهارت قرآنی را بیش از پیش فراهم آورد.

 وی اظهار کرد: گستره این اتحادیه فعالیت‌های خواهران و برادران در صنوف مختلف مؤلفان، مفسران، حافظان، قاریان، هنرمندان، معلمان، استادان دانشگاه و فضلای حوزه‌های علمیه را شامل می‌شود.

 استاد حوزه علمیه با اشاره به فلسفه راه‌اندازی چنین اتحادیه‌ای گفت: نبود ارتباط بین شبکه قرآنیان جهان اسلام سبب سوءتفاهم‌ها و احیاناً ضررهای بی‌شماری به مسلمانان، به ویژه در غرب آسیا شده است. چه بسا انسان‌های مؤمن و مجاهدی به سبب جهل به معارف و آموزه‌های قرآنی در مذهبی دست به اسلحه برده‌اند و نمونه‌هایی مانند داعش را به راه‌انداخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی اظهار کرد: قطعاً این اتحادیه می‌تواند امنیت و هم‌افزایی مذهبی و قومی را افزایش دهد و هم‌گرایی امت اسلامی را به سوی تمدن بزرگ اسلامی رهنمون کند؛ چراکه دشمن مکار و حیله‌گر از بی‌خبری ما مسلمانان به یکدیگر کمال سوءاستفاده را برده است و بدون تردید این اتحادیه در خنثی‌ کردن نقشه‌های دشمنان اسلام اثرگذار خواهد بود.

 مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: حداقل ثمره این اتحادیه شناخت واقعی و درست قرآنیان جهان اسلام از ظرفیت‌های یکدیگر است و این به معنای شتاب بخشیدن به رشد عرصه‌های گوناگون قرآنی در همه دنیاست. این اتحادیه به دستور مستقیم دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

 استاد حوزه علمیه در پایان از همه صاحبان اندیشه و عمل در زمینه‌های قرآنی درخواست کرد در این امر مهم مجمع را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha