جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 859018
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
حقوق اساسی 1

حوزه/ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی کتاب «حقوق اساسی1» را منتشر و روانه بازار می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه «حقوق اساسی۱» را که مراحل پایانی آماده سازی و چاپ را می گذراند به زودی روانه بازار نشر خواهد کرد. این کتاب حاصل تلاش علمی حجت الاسلام والمسلمین حسین جوان آراسته، عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

حقوق اساسی، مهمترین شاخه از شاخه های حقوق عمومی است و با بهره گیری از منابعی چون قانون اساسی که عالیترین سند سیاسی و حقوقی هر کشور است، به بررسی ماهیت حاکمیت، نوع حکومت، تشکیلات و صلاحیت های قوای سه گانه و نهادهای دیگر حکومت، صلاحیت مقام های دولت و نیز حقوق و آزادی های بنیادین ملت، می پردازد. پس از بازنگری دروس دوره کارشناسی حقوق، همه مباحث حقوق اساسی در سه درس حقوق اساسی ۱ و ۲ و ۳ توزیع شد و بر اساس آن، در حقوق اساسی۱، دانشجویان با مفهوم و موضوع حقوق اساسی، تاریخ حقوق اساسی در جهان و ایران، منابع حقوق اساسی در جهان و ایران، مبانی حقوق اساسی و عناصر تشکیل‌دهنده دولت، آشنا خواهند شد.

نویسنده معتقد است که «حقوق اساسی، نظریه‌ها و قواعد حاکم بر هر نوع عمل سیاسی با هدف ایجاد توازن میان قدرت و حقوق ملت به‌طور عادلانه اس حقوق اساسی، نظریه‌ها و قواعد حاکم بر هر نوع عمل سیاسی با هدف ایجاد توازن میان قدرت و حقوق ملت به‌طور عادلانه است». موضوع حقوق اساسی نیز چیزی جز «قواعد اَعمال سیاسی نیست».

اثر حاضر، تلاش کرده است تا بخشی از زیربنایی ترین مباحث حقوقی را در قالب متنی آموزشی– پژوهشی، در اختیار جامعه حقوقی و به ویژه دانشجویان گرامی حقوق قرار دهد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha