چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدجمال حسینی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه امام باقر (ع) کامیاران گفت: تهذیب روحیه انقلابی گری و ولایتمداری طلبه را تقویت می کند و بالعکس در صورت نگاه سطحی به مسئله تهذیب و تزکیه، طلبه در آینده از نظر روحانی و انرژی به فردی منفعل و کم کار در مسایل دینی و نشر معارف اسلامی تبدیل می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران اظهار داشت: در سال گذشته تحصیلی در عملیاتی کردن بسیاری از برنامه ها موفق بودیم که این نشان از تلاش و همت شما اساتید و معاونین دارد و اینکه نشان داد که طلاب این مدرسه علاقه قلبی به فراگیری علوم دینی دارند.

معاون تهذیب مدرسه امام باقر (ع) کامیاران گفت: این موفقیت در مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران بی شک بر روی طلاب جدیدالورود در سال تحصیلی آینده نیز بی تاثیر نخواهد بود، لذا از اساتید و معاونین گرامی درخواست داریم همچنان با جدیت برنامه های خود را عملیاتی کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه سالانه طلاب مجرب  و توانمندی  از مدرسه علمیه امام باقر علیه الاسلام کامیاران فارغ التحصیل می شوند، بیان داشت: خوشبختانه طلابی که در این مدرسه علیمه حضور داشته اند، اکنون به عنوان یک روحانی و مبلّغ دینی جامع العلوم و مجرب در جامعه در حال تبلیغ و نشر معارف و شئونات اسلامی هستند.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: همواره تلاش اساتید این مدرسه این بوده است که طلاب در کنار آموزش و پژوهش، تهذیب و تقوا را نیز فراموش نکنند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پژوهش و تهذیب در حوزه های علمیه مکمل همدیگرند و یک طلبه با داشتن این دو در کنار هم می تواند روحانی موفقی برای آینده جامعه اسلامی باشد.

معاون تهذیب مدرسه امام باقر (ع) کامیاران گفت: نهادینه کردن و بسترسازی در بحث تهذیب می تواند طلبه را در مسیر تحصیل علوم دینی تقویت نماید و همانند مشوقی معنوی وی را به سمت کمال سوق دهد، لذا از اساتید محترم درخواست داریم که مقوله تهذیب را همیشه و در همه حال مدنظر داشته باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: تهذیب روحیه انقلابی گری و ولایتمداری طلبه را تقویت می کند و بالعکس در صورت نگاه سطحی به مسئله تهذیب و تزکیه، طلبه در آینده از نظر روحانی و انرژی به فردی منفعل و کم کار در مسایل دینی و نشر معارف اسلامی تبدیل می شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی از راه های بسترسازی درست و صحیح در مدارس علمیه در بحث تهذیب تشویق طلاب به مطالعه آثار بزرگان دین است، لذا باید بتوانیم کتب و آثار این بزرگان را در اختیار طلاب علاقمند مدرسه قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha