سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای تقویت مساجد و ارتباط بیشتر مردم با این اماکن، باید امام جماعت محوری را در دستور کار قرار دهیم و همه حمایت‌ها را به این سمت سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد اظهار کرد: مسجد در دین مبین اسلام دارای کارکردها مختلفی است که بخشی از آنها به امور عبادی و بخشی دیگر به مسائل اجتماعی و سیاسی مربوط است.

وی افزود: سامان‌دهی مساجد دارای ظرافت‌های زیادی است و با اجرای یک طرح منحصر به فرد، نمی‌توان این امر را محقق کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بیشتر مشکلات در مساجد ناشی از دخالت‌ها و وجود متولیان متعدد است گفت: چنانچه مسجد با محوریت امام جماعت کار اصلی خود را دنبال کند می‌توان به مطلوب شدن فعالیت‌ها امیدوار شد.

وی ادامه داد: ایجاد اختلاف میان هیئت امنا و متولیان و دیگر افراد در یک مسجد شایسته و در شأن این جایگاه مقدس نیست، مردم به مساجد علاقه دارند و دوست دارند نمازهایشان را به جماعت در این اماکن اقامه کنند ولی عملکرد اشتباه بعضی اشخاص، جدایی عموم مردم از مسجد را در پی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها و نهادها به دنبال ساماندهی مسجد هستند می‌توانند ائمه جماعات را مورد حمایت قرار دهند خاطرنشان کرد: با رفع نیازهای ائمه جماعات، به رفع نیازهای مساجد کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در این مسیر نیازمند هم‌افزایی و وحدت مدیریت هستیم به این ترتیب که دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و نقش حمایتی خود را دنبال کنند نه اینکه خود را در جایگاه مدیریت مستقیم بر مساجد بدانند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha