پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حسن رستمیان - نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه موقت دامغان، با اشاره به یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ازدواج آسان، جهیزیه ساده، مهریه پایین موجب برپایی سنت پیامبراکرم(ص) به صورت صحیح در بین مسلمانان می شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه فرصتی مناسب برای ولایت‌پذیری، درس‌های زندگی و بهره‌مندی از اعیاد ویژه این ایام است، اظهار داشت: ذی الحجه ماه ولایت و فرصت بزرگی برای آشنایی بیشتر با ولایت است که عید سعید غدیر و قربان نیز در این ماه قراردارد.

امام جمعه موقت دامغان، با اشاره به یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: ازدواج آسان، جهیزیه ساده، مهریه پایین موجب برپایی سنت پیامبراکرم(ص) به صورت صحیح در بین مسلمانان می شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی افزود: در فضای رسانه و مجازی نیز باید انسان تقوای الهی پیشه کند تا از بسیاری از گناهان خواسته و ناخواسته جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، با اشاره به ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در طول تاریخ انقلاب عملکرد مثبتی همچون به حرکت درآوردن مردم برای حضور در صحنه‌های مهم را برعهده داشته است؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهادی مردمی و وابسته به نهاد رهبری و زنگ هشداری برای جلوگیری از سوء استفاده فتنه گران در کشور است.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی دامغان در سال های اخیر ایجاد شده و خروجی خوبی در سال های گذشته داشته است، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این دانشکده باید ۱۲۰ خواهر و برادر در دانشکده ثبت نام کنند که امیدواریم استقبال خوبی از این فرصت فراهم شده صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به سالروز شهادت شهید بابایی افزود: خاطرات شهدا و زندگینامه آن ها می تواند درس بزرگ زندگی برای مردم به ویژه جوان ها باشد، این زندگینامه‌های خواندنی زندگی انسان را الهی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha