پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه علمیه

استاد حوزه علمیه مازندران یکی از وظایف مهم امروز حوزه های علمیه را گفتمان سازی در جامعه عنوان کرد و افزود: باید امروز ظرفیت حوزه های علمیه در جهت تقویت و گسترش گفتمان های دینی و انقلابی در جامعه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران بر ضرورت توجه به اخلاق و معنویت در حوزه اشاره کرد و گفت: امروز باید خروجی حوزه های علمیه، طلاب مهذب و اخلاق مدار باشد.

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در نشر و گسترش ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه به دلیل نفوذ کلامی که در میان مردم دارند نقش بسیار محوری در تقویت ارزش های اخلاقی در جامعه عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان دین و انقلاب در تلاش هستند تا چراغ نورانی حوزه های علمیه را در جامعه اسلامی خاموش کنند، بیان داشت: طلاب و روحانیان باید مراقب حربه های خطرناک دشمنان علیه روحانیت باشند.

حجت الاسلام ماشین چیان، جایگاه رفیع امروز فقاهت و مرجعیت را محصول صدها سال مجاهدت و ممارست علمای دین در دفاع از ارزش های الهی دانست و خاطرنشان کرد: اما متأسفانه امروز عده در داخل با همراهی جریان های منحرف خارجی می کوشند تا مسیر حرکت طلاب و حوزویان را تغییر دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که مراقبت های اخلاقی از سوی طلاب جوان حوزه در جامعه بسیار ضروری است، بیان داشت: معاندان انقلاب اسلامی در تلاش هستند با یافتن کوچکترین نقطع ضعفی، آن را علیه روحانیت و حوزه های علمیه به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید مسائل حاشیه ای موجب فاصله گرفتن طلاب از ارزش های معنوی و اخلاقی شود، خاطرنشان کرد: هر چه یک طلبه خود را مبانی الهی و ارزشی بیشتر مأنوس کند به طور حتم آثار و برکات آن در زندگی شخصی او بیشتر نمایان می شود.

حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که متأسفانه امروز ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه ما کم رنگ شده است، بیان داشت: این وظیفه طلاب و حوزه های علمیه است که این ارزش های ارزشمند را بیشتر تقویت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلاب حوزه نقش بسیار پررنگ و اثرگذاری در تقویت مبانی اخلاقی در جامعه بر عهده دارند، گفت: در شرایط امروز جامعه باید این مبانی و ارزش های اخلاقی و دینی به شیوه ای اثرگذار در جامعه تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از وظایف مهم امروز حوزه های علمیه را گفتمان سازی در جامعه عنوان کرد و افزود: باید امروز ظرفیت حوزه های علمیه در جهت تقویت و گسترش گفتمان های دینی و انقلابی در جامعه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به این که امروز تقویت و ترویج گفتمان های انقلابی در جامعه بسیار ضروری است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید این گفتمان ها بیشتر درجامعه ترویج و گسترش پیدا کند که نقش حوزه های علمیه در این بخش بسیار پررنگ و اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha