پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
غلامرضا قندهاری - سمنان

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد انقلابی بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را برای مردم و انقلاب اسلامی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک 12 مردادماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 اظهار داشت: هر انقلاب و نظام نوپایی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود نیازمند ابزار و امکاناتی است و انقلاب اسلامی نیز در بدو تاسیس برای تحقق اهداف خود نیازمند شکل‌گیری برخی ابزارها و ساختارهای جدید بود که یکی از مهمترین آنها نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب نگاه‌های متفاوتی به نهادها و دستگاه‌های اجرایی وجود داشت،تصریح کرد: برخی معتقد بودند که باید همه نهادهای موجود در کشور دستخوش تغییر قرار گرفته و نهادهای جدیدی ایجاد شود که رویکردی افراطی بود.

وی با بیان اینکه برخی معتقد بودند که همه دستگاه‌ها باید دست نخورده باقی مانده و حفظ شوند، افزود: در آن سال‌ها برخی نیز بر این باور بودند که برخی نهادها باید همانگونهکه از قبل بودند حفظ شوند، برخی اصلاح و برخی نیز برچیده و به جای آنها نهادهای دیگری ایجاد شود که این نگرش، نگرش معقولانه‌تری بود که مورد موافقت رهبری انقلاب هم قرار گرفت.

حجت الاسلام قندهاری خاطرنشان کرد: در همین راستا بود که در کنار ارتش، نهاد مقدس سپاه شکل گرفت و یا نهادهای جدیدی همچون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

وی از تبلیغات به عنوان یک مقوله مهم و حیاتی در دنیای امروز نام برد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی مردمی نام برد و گفت: این نهاد در استان تنها 6 نیروی رسمی دارد اما هر ساله و در مناسبت‌های خاص گاه در پنجاه-شصت نقطه استان برنامه‌ها و راهپیمایی‌هایی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از برنامه‌ها از سوی رابطان و نیروهای افتخاری برگزار می‌شود، افزود: این نیروهای افتخاری علی‌رغم زحمات زیادی که می‌کشند هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

حجت الاسلام قندهاری، از برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات در مناسبت‌های ملی و دینی به عنوان یکی از مهمترین ماموریت‌های این شورا نام برد و خاطرنشان کرد: مردم دارای سلایق متفاوتی هستند و یکی از بزرگترین هنرهای رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که همه مردم را با وجود این تنوع  سلایق در کنارهم و زیر علم انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

وی از برگزاری 167 مراسم در سطح استان با محوریت این شورا در سال جاری خبر داد و گفت: نشر 2 هزار و 583 متر بنر، توزیع 116 هزار پوستر، برگزاری بیش از 108 نشست، تجلیل از یاوران شورا، و...از جمله فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در این مدت بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری چندین نشست با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در سال جاری خبر داد و افزود: این نشست‌های تبیینی در سال جاری ادامه دارد و شورای هماهنگی برنامه‌ریزی خوبی در ارتباط با بیانیه گام دوم انجام داده است.

وی با تاکید بر لزوم امیدبخشی به مردم و خصوصا نسل جوان گفت: در این شرایط دشوار که مردم وفادار ایران با مشکلات اقتصادی هم روبرو هستند دشمنان انقلاب با همه توان به دنبال مایوس کردن مردم هستند و لذا وظیفه همه دوستداران انقلاب این است که در زمینه امیدبخشی به مردم و جوانان به میدان بیایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha