شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا روزبهانی

حوزه/ در حال حاضر به دلیل مشکلات زیاد نیازی به توسعه مدارس در استانها نیست و باید از این کار به دلیل نبود حمایت های لازم و ... به حوزه جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام و المسلمین روز بهانی پیش ازظهر امروز در اجلاسیه مدیران ومعاونان آموزش حوزه های علمیه استانی که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران قم برگزار شد گفت: یکی از مسائلی که لازم درباره آن بحث کرد، طرح حمایتی و معیشتی از اساتید است. هم اکنون تعداد زیادی استاد در مدارس استانها هستند و در طراحی جدید به دنبال حمایت از آنها هستیم.

مدیرکل امور اساتید حوزه های علمیه افزود: از دیگر طرح های حمایتی، ایجاد فرصت های علمی، رفع موانع ایجاد شغلی، تعیین شرح وظایف برای مدیریت استانها، تأمین امکانات آموزشی و مهارت افزایی برای اساتید، تقویت مرکز تربیت مدرس برای اساتید و حمایت از فارغ التحصیلان از مرکز تربیت مدرس، ایجاد هماهنگی بین مدارس استانها برای تقویت بیشتر، جلوی گیری از توسعه بی رویه مدارس استانها، تقویت کارگاه های دانش افزایی اساتید و... است.

وی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل مشکلات زیاد نیازی به توسعه مدارس در استانها نیست و باید از این کار به دلیل نبود حمایت های لازم و ... به حوزه جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روز بهانی گفت: 18 سال پیش طرح نرم افزار جامع اساتید ارائه ونوشته شده، ولی هنوز این سامانه از سوی مدیریت فناوری مورد توجه قرار نگرفته است. این مسئله نشان می دهد به موضوعات مانند این از گذشته توجه شده ولی به دلایلی هنوز اجرا نشده است

مدیرکل امور اساتید حوزه های علمیه افزود: طرح آیین نامه ارتقاء اساتید هم نوشته شده، ولی چون مشکلاتی در موضوع پژوهش وجود دارد، این آیین نامه اجرا نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 31 درس رسمی درس خارج در استانها وجود دارد و همین برکات خوبی ماندن طلاب در بلاد به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین روزبهانی گفت: هم اکنون در سطح 4 مجوز آموزشی به مدرسه ای در مدیریت استانها داده نشده است و به همین دلیل طلبه ها برای تحصیل در سطح چهار آزاد هستند در هر مدرسه ای تحصیل کنند.

مدیرکل امور اساتید حوزه های علمیه افزود: در سال 90  آیین نامه جذب گزینش و اساتید به مدیریت استانها واگذار شده است. اختیاراتی در این آیین نامه قرار داده شده و مدیران می توانند براساس آیین نامه عمل کنند.

وی بیان داشت: شرح وظائف گروه های تربیتی در بخش های چون نسبت به خود، اساتید و طلاب به زودی ابلاغ می شود. امید است با ارائه آن مشکلات این بخش تمام شود.

حجت الاسلام والمسلمین روزبهانی گفت: طرح معین استاد طلبه ازدیگر مسائلی است که اختیارات آن به مدارس استانها واگذار شده است و لازم است مدیران با اجرای بهتر این طرح، موجب رشد مدارس استانها شوند.
مدیرکل امور اساتید حوزه های علمیه افزود: هم اکنون  برخی  مدارس استانها از نبود استاد برای تدریس رنج می برند و همه تلاش این است این مشکلات رفع شود.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha