جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان سمنان گفت: طرح میثاق طلبگی با حضور داوطلبان ورودی حوزه های علمیه استان سمنان در منطقه دیباج شهرستان دامغان، در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسین عجم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری «حوزه»، در سمنان، اظهار داشت: مدیریت حوزه های علمیه به منظور دقت بیشتر در روند پذیرش طلاب، مراکز استانی را ملزم به برگزاری دوره میثاق طلبگی کرده است تا طلاب تازه ورود به مدارس علمیه با شرایط تحصیل در این مدارس آشنا شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان سمنان، با بیان این که دوره میثاق طلبگی یکی از مراحل پذیرش طلاب است، تصریح کرد: بعد از این که افراد ثبت نام کردند و در آزمون ورودی حوزه علمیه قبول شدند، وارد مصاحبه می شوند و بعد از موفقیت در مصاحبه، به دوره میثاق طلبگی راه می یابند.

وی افزود: هدف از تشکیل اردوی میثاق طلبگی که در استان ها برقرار است، شناختن و شناساندن است، به این صورت که افرادی را که داوطلب ورود به حوزه علمیه هستند از حیث استعداد، هوش، توان و علاقه بشناسیم و  همچنین حوزه علمیه را از صفر تا صد در این مدت دوره، بشناسانیم.

حجت الاسلام عجم خاطرنشان کرد: امید است طلابی که جذب حوزه شده اند قدر جایگاه و فرصتی که در اختیار دارند، بدانند و در راه کسب علوم دینی و ارتقای اخلاق و تهذیب نفس آنگونه که شایسته یک طلبه است، بکوشند.

وی گفت: طرح میثاق طلبگی با حضور داوطلبان ورودی حوزه های علمیه استان سمنان در منطقه دیباج شهرستان دامغان از تاریخ چهارشنبه ۹ مردادماه تا ۱۶ مردادماه با مدیریت حجت‌الاسلام عین الکمال، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرخه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha