جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولین اتحادیه علمای مقاومت با رئیس مرکز بین الملل حوزه

حوزه/ شیخ حسین غبریس معاون اجرایی و دکتر مصطفی لداوی معاون رسانه ای اتحادیه جهانی علمای مقاومت با حجت الاسلام و المسلمین سید مفید کوهساری مدیر عامل خبرگزاری حوزه دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین غبریس معاون اجرایی و دکتر مصطفی لداوی معاون رسانه ای اتحادیه علمای مقاومت با حجت الاسلام و المسلمین سید مفید کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه دیدار و گفتگو کردند.

شیخ حسین غبریس عضو اتحادیه علمای مقاومت با اشاره به اینکه اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه شامل آیت الله اراکی، شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه، شیخ محمد حسین مفتی سابق فلسطین، شیخ شمس الدین از مالزی و هم چنین چند شخصیت از مصر است، گفت: اعضای هیئت رئیسه از کشور هایی مثل ایران، عراق، سوریه، فلسطین، ترکیه، اردن از جمله شیخ مهدی صمیدعی از عراق، شیخ نعیم قاسم و شیخ حسان عبد الله، شیخ احمد زین و حجت الاسلام والمسلمین کعبی هستند.

** امروز متأسفانه مسئله فلسطین در بسیاری از کشورها فراموش شده است

شیخ غبریس بیان داشت: امروز متأسفانه مسئله فلسطین در بسیاری از کشورها فراموش شده و تنها جمهوری اسلامی است که با قدرت از این مسئله حمایت می کند و برخی از کشورهای عربی در نتیجه فشارهای آمریکایی و صهیونیستی از حمایت آن دست برداشته اند.

وی افزود: حوزه علمیه قم حضور فعال در سطح جهانی دارد و ما نیازمند توافق نامه و یادداشت همکاری هستیم تا بیشتر به مسئله فلسطین بپردازیم.

دکتر مصطفی لداوی معاون رسانه ای اتحادیه جهانی مقاومت نیز در این دیدار گفت: من از دیدار با شما بسیار خوشحال هستم و از زمانی که اینجا آمدم متوجه جدّیت شما در حمایت از امت اسلامی شدم و امیدوارم که همکاری میان ما برقرار شود.

وی افزود: من بارها به قم سفر کرده ام امّا در این سفر از نزدیک با حوزه های علمیه و مراکز دینی آشنا شدم و امیدوارم که همکاری میان ما در زمینه علوم دینی محقق شود.

** قم شهر علم است

دکتر لداوی اشاره کرد: قم شهر علم است و آنچه در حوزه ها می خوانند، علوم حقیقی است و علما در سن هفتاد و هشتاد سالگی همچنان به درس ادامه می دهند و از علوم خود محافظت می‌کنند.

عضو اتحادیه علمای مقاومت تصریح کرد: متاسفانه ما اهل سنت از این مسئله بی بهره هستیم و من ناراحت می شوم از اینکه در میان ما روحانیونی هستند که ادعای عالم بودن دارند ولی فتوا های گمراه کننده صادر می کنند و امت را به انحراف می کشانند.

وی افزود: اینجا در حوزه های علمیه مدرک تحصیلی را به کسانی که شایستگی آن را دارند و مراحل تحصیلات حوزوی را گذرانده اند، اعطا می کنند و اینجا آموزش قانون مند است ولی ما در اهل سنت این نقصان را داریم و امیدوارم که ما نیز همچنین ضوابط و قوانینی را دارا باشیم.

**من فلسطینی و اهل سنت هستم اما اینجا احساس غربت نمی کنم

لداوی بیان داشت: من فلسطینی و اهل سنت هستم اما اینجا احساس غربت نمی کنم و از حسن استقبال و مهمان نوازی شما بسیار سپاسگزار هستم.

نماینده سابق حماس در دمشق گفت: ما همچنین از جامعة الزهرا و دانشکده الهدی بازدید کردیم و به صورت کامل با آفاق علمی آن آشنا شدیم و متوجه شدیم که بیش از 70 تابعیت در این موسسه تحصیل کرده اند و امیدواریم که میان محافل فلسطینی و جامعه الزهرا همکاری وجود داشته باشد.

لداوی ادامه داد: امیدوارم توافق نامه همکاری در جهت وحدت اسلامی امضا کنیم و غرب می داند که قدرت ما در اتحاد ماست.

وی افزود: اسرائیلی ها در کنفرانس ها در خصوص فقه های چهارگانه اهل سنت و فقه شیعه صحبت می کنند و به جزئیات می پردازند و از آن آگاهی کامل دارند.

لداوی در پایان گفت: به نظر من برادران شیعه امروز از انسجام و وحدت کاملی برخوردار هستند، امّا میان ما اهل سنت اختلاف و از هم گسستگی وجود دارد.

** به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم

حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری نیز در این دیدار شرح مختصری از حوزه علمیه ارائه داد و گفت: حوزه علمیه تنها محدود به علوم فقهی نیست، بکله در زمینه های سیاسی، فرهنگی، هنری، رسانه و موارد دیگر وارد عمل می شوند که به عنوان مثال موضوع الگوی پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن را می توان معرفی کرد.

وی اشاره کرد: 150هزار طلبه مرد و 80 هزار طلبه زن در حوزه‌های عملیه مشغول به تحصیل هستند و حدود 30 هزار طلبه اهل سنت در بیش از صد مدرسه علمیه با پشتیبانی و حمایت مالی حوزه علمیه شیعه مشغول به تحصیل می باشند.
وی ادامه داد: ما 170 مجله تخصصی حوزوی و 150 مجله در دانشگاهها با تخصصی دینی داریم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان اینکه طلاب شیعه و سنی در برخی مراکز  ر درس های مشترک از جمله اقتصاد اسلامی در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند، گفت: 500 نفر از طلاب حوزه علمیه در ادیان دیگر مثل مسیحیت، هندوئیسم و بودایی تخصص دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری تصریح کرد: به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم و علاوه بر فقه و اصول به سایر رشته های اسلامی نیز توجه داریم.

وی افزود: از جمله اهداف دیگر حوزه؛ در نظر گرفت مصلحت های امت اسلامی، اسلامی کردن علوم، مطالعات و پژوهش ادیان و فرق، پشتیبانی و حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha