جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسسه اقتصاد اسلامی در استانبول، دوره مطالعات بین المللی برگزار می کند

حوزه/ نخستین موسسه اقتصاد و امور مالی اسلامی در دانشگاه مرمره واقع در ترکیه، دوره مطالعات دانشگاهی بین المللی  در استانبول برگزار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از حریت  دیلی نیوز، به گفته ارول ازوار، مدیرت انستیتوی اقتصاد و دارایی اسلامی در دانشگاه مرمره استانبول (مویسف) این دانشگاه، مطالعات دانشگاهی در راستای تنوع محصول و بانکداری مشارکتی را توسعه می دهد.

ازوار در مصاحبه ای اعلام کرد: مطالعات در زمینه اقتصاد و امور مالی اسلامی در طی 20 سال گذشته نه تنها در ترکیه بلکه در کشورهای خارجی و غیرمسلمان از جمله ژاپن تا ایالات متحده آمریکا نیز به شدت محبوبیت پیدا کرده اند.

ازوار تاکید کرد: چندین مرکز در دانشگاه های مختلف وجوددارند که به اقتصاد اسلامی می پردازند اما مویسف در دانشگاه مرمره از نوع خود در سطح دانشگاهی در ترکیه اولین دانشگاه است که به این زمینه تحصیلی پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه این مؤسسه به عنوان یک نهاد علمی برای ورود دانشجویان از سرتاسر جهان آمادگی دارد، افزود: موسسه تحت یک پروتکل مشترک با دفتر دارایی ریاست جمهوری ترکیه راه اندازی شده است. ما آموزش در زمینه اقتصاد و امور مالی اسلامی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته های مختلف را فراهم می سازیم.

گوکسل آشان، رئیس دفتر دارایی در ریاست جمهوری ترکیه نیز در همین زمینه صحبت کرده و تأکید کرد که هیچ پروژه ای بدون پیشینه علمی مناسب و سرمایه انسانی واجد شرایط انجام نمی شود.

 وی افزود: دانشگاه مویسف با همین انگیزه تاسیس شده است. این مؤسسه از یک دیدگاه جامع تر در زمینه مالی اسلامی حمایت می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha