سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که نشاط و رشد علمی یکی از شاخصه های مهم حوزه انقلابی است، تصریح کرد: حوزه ای که شاخصه های انقلابی گری در آن برجسته باشد به طور حتم هر روز به سمت رشد و پیشرفت علمی حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی طلاب جوان حوزه های علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تقویت تفکر انقلابی در حوزه های علمیه افزود: حوزه انقلابی سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان دین و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز علاوه بر این که نیازمند حوزه انقلابی هستیم، حوزه نیز باید مروج این تفکر اصیل در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: باید شاخصه های انقلابی گری از سوی حوزویان در جامعه تشریح شود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که نشاط و رشد علمی یکی از شاخصه های مهم حوزه انقلابی است، تصریح کرد: حوزه ای که شاخصه های انقلابی گری در آن برجسته باشد به طور حتم هر روز به سمت رشد و پیشرفت علمی حرکت خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که ایستایی و سکون در حوزه انقلابی معنی و مفهمومی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی مسیر رشد علمی و اخلاقی با شتاب بیشتری طی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود امروز یکی از مهم ترین وظایف و اهداف حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلبه انقلابی است، تصریح کرد: باید شاخصه های انقلابی گری در طلاب حوزه های علمیه ما آشکار و ملموس باشد.

حجت الاسلام شعبانی همچنین بر ضرورت تقویت بصیرت طلاب در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و گفت: جریان ها و گروه های انحرافی همواره در پی نفوذ در مراکز و ارکان حساس نظام اسلامی نظیر حوزه های علمیه بوده اند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که بصیرت و هوشیاری طلاب حوزه مانع بزرگی در برابر جریان های معاند و انحرافی است، خاطرنشان کرد: باید رویکرد انقلابی گری در مدارس علمیه و در میان طلاب جوان حوزه هر روز تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف اصلی دشمن نفوذ در حوزه و انحراف در مسیر حرکت طلاب و حوزویان است، تصریح کرد: تقویت شاخص های انقلابی گری در حوزه های علمیه و حوزویان بهترین راهکار مقابله با جریان های انحرافی است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha